1

Onderwerp: Even een beginner vraagje; decoreren op taart karton?

Sinds een aantal weken al flink aan het bakken geslagen,
vind het super leuk, het wordt iedere keer weer wat mooier en strakker.
Nu is mijn vraag;
Als ik de taart heb gevuld, en afgesmeerd met bc, staat ie al op een karton,
dan bekleed ik 'm met de basis laag marsepein of fondant,
maar dan wil ik 'm eigenlijk verplaatsen, naar een schoon taart karton, of naar een etagere of een andere ondergrond.... dan kan ik de "zware"taart al bijna niet meer oppakken, en/of verplaatsen...

Hoe doen jullie dit?
Waarop vullen en bekleden jullie?
En hoe verplaatsen jullie de taart?

Alvast bedankt!

Groetjes en tot "cake"
Priscilla

2

Re: Even een beginner vraagje; decoreren op taart karton?

Ik maak de taart al op de plaat waar hij op blijft staan. Dat is (meestal) een mdfplaatje, ingepakt met een mooi papiertje en daarover doorzichtige folie. Geen gesleep met taarten die al af zijn of bijna af.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik gebruik meestal een onderbord, vooral bij de grotere taarten. Gewoon bij de doehetzelfzaak een plaat mdf in vierkantjes laten zagen, inpakpapiertje eroverheen, folietje erover en klaar. Je kunt ze meerdere keren gebruiken, echt heel makkelijk.

Ik begin al op het onderbord, zodat ik de taart later niet meer hoef te verplaatsen. Als ik iets knoei, veeg ik dit gewoon voorzichtig met een doekje weg.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

4

Ik verplaats de taart ook nooit... als je een grotere zware taart gaat verplaatsen loop je alleen maar de kans dat de marsepein/fondant/mmf gaat scheuren.. zonde van al het werk. Als je een beetje knoeit met afsmeren dan inderdaad voorzittig wegvegen zoals mamaricky ook zegt.

Anders bestaat er van Wilton een cake lifter. Kijk maar eens hier op de webshop.

5

ik leg voordat de taart op het karton gaat strookjes bakpapier aan de buitenrand van het karton die kan je dan na hetvullen en besmeren van de taart er onder vandaan trekken dan blijft je karton schoon.
gr marjon

Groetjes Marjon

6

Marjonz schreef:

ik leg voordat de taart op het karton gaat strookjes bakpapier aan de buitenrand van het karton die kan je dan na hetvullen en besmeren van de taart er onder vandaan trekken dan blijft je karton schoon.
gr marjon

Zo doe ik het ook altijd, echt superhandig zo blijft alles schoon.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

7

bedankt voor alle tips! Hier heb ik wel wat aan!

Groetjes en tot "cake"
Priscilla

8

Zodra mijn kapsel afgekoeld is dan leg ik de taart op een stuk bakpapier. Hier laat ik de taart op totdat hij helemaal gedecoreerd is. Als dat klaar is dan neem ik de taart op mijn hand. ik trek het bakpapier naar mij toe en laat 1 kant rusten op het sierkarton dan trek ik heel langzaam de rest van het bakpapier er onderweg en staat de taart op een schoon karton. Het is een beetje lastig uitleggen zo, ik hoop dat je het snapt.. hihi...