1

Onderwerp: help mijn kapsel is mislukt!!!

goede nacht alllemaal,
Zoals jullie zien ben ik nieuw hier. Ik heb vandaag ook voor het eerst 2kapsels gemaakt maar helaas niet perfect. De eerste is scheef,ingezakt en plakkerig de tweede valt mee alleen de hoeken een beetje scheef,maar ik ben bang dat die ook van binnen wat mankeert(het voor een babyfeest bedoeld als verassing 30x30) wel het recpt van de mix goed gemixt en alles. Nou weet ik niet wat ik het best kan doen twee toch op elkaar of 1 gebruiken of toch een nieuwe bakken morgen(het is voor vrijdagvroeg)Ik heb het wel erg druk dus vadaar die twijfel.hoe verwerken jullie een scheef taart? IK hoop dat iemand mij kan helpen het is nu laat maar morgen vroeg hoop ik. alvast bedankt.

2

Re: help mijn kapsel is mislukt!!!

De scheve taart zou je recht kunnen zagen als je de boven op de andere wil plaatsen voor een extra hoge taart.  Ik ga er vanuit dat jij 2 keer etzelfde heb gebakken ;).  Als de echt rauw van binnen is zou ik overnieuw beginnen met de taart.

Beetje extra botercreme kan echt wonderen bij scheve hoeken ;)

3

Hoi, bedankt voor je reactie,maar ik had het liefst 2 redelijk hooge taarten verwacht.Ik ga zo voor een nieuw ik had geen eieren meer vannacht. En ja ik heb 2x de zelfde hoeveelheid gebruikt. Nou, ze zien er iets beter uit dan vannacht tenminste de ene de ander heeft nog steeds een plakkan(bovenkant ) maar ziet er niet zo rauw uit maar hij is heel erg laag aan de eene kant. Ik wil ook weten of het niet te laat is vandaag bakken,vullen en bekleden.bedankt!!

4

misschien je oven even bekijken of temp wel goed is en de taart echt in het midden plaatsen dat helpt soms ook. bij mij worden ze ook scheef als ik twee tegelijk er in zet. en anders zo'n extra scheve taart maken door hem scheef door te snijden en dan een helft een halve slag te draaien en er weer (met vulling) er op te zetten.

5

hoi, ik denk dat je het over een ronde taart heb maar ik ben met vierkanten bezig. Ik ben bezig met een derde en inderdaad ik denk dat mijn oven ook niet zo best is tijd voor een nieuwe.Nog een kleinvraagje mijn botercrem klonter heeft de hele nacht in de koeling gezeten ik heb het net gemix en in de kamer gezet ik hoop dat het helpt. hebben jullie andere opties. bedankt!!

6

botercreme niet in de koeling bewaren.
even 1 belangrijke tip: lees even dit forum goed door, gebruik de zoekfunctie over de dingen die je wilt weten en probeer het dan opnieuw!
heel veel succes!