Onderwerp: puzzelplaatje plakt vast aan de folie

Ik heb net de foto van mijn (onze, samen met mijn zus gemaakt) kuifje taart geplaatst en nu heb ik een vraagje:

wij hebben roomboter op de plastic sheet gesmeerd waar het puzzelplaatje op kwam, even in de vriezer gelegd en het zat helemaal vast geplakt. Het is een wonder dat we hem nog zo op de taart gekregen hebben!

Ligt dat aan de roomboter (ik heb geen cisco of frituurvet is huis en dacht dat dit misschien ook wel zou lukken).

het plaatje moet toch idd in de vriezer, zodat je het makkelijk op de taart kan schuiven?

Al doende leren we steeds meer en het wordt steeds leuker!
En met de goede tips van alle forum leden, zijn we ook heel blij, alvast bedankt!

Sonja

p.s. ik lees net dat ik beter de kleurgel kan kopen ipv de kleurvloeistof?!
Ik heb gelukkig nog niet zoveel kleuren gekocht.

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja

2

Re: puzzelplaatje plakt vast aan de folie

Kleurgel is inderdaad beter, in kleurvloeistof zit te veel vocht waardoor je marsepein plakkeriger wordt.
Je hoeft een plastic sheet niet in te vetten, wat voor sheet heb je gebruikt? Een showmapje werkt heel goed, dan dus even in de vriezer en is het een eitje het plaatje op de taart te leggen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik doe nooit roomboter op het insteekhoesje, maar leg gewoon de stukjes marsepein erop zonder iets eronder.
Als het plaatje op de taart moet idd even in de vriezer en dan krijg je hem makkelijk los en netjes op de taart.
Ik denk dat het probleem de roomboter is.

vragen over puzzelplaatjes betreft decoreren en horen dus in de rubriek decoreren...
[move] daarheen dus

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Bedankt voor het verplaatsen en de tips!

Ik heb een showmapje gebruikt, mijn marsepein is wel met vloeibare kleurstof gekleurd en plakt idd snel, ga het zonder boter proberen!

***Groetjes van Sonja***
Mijn taarten album! Hand made by Sonja