1

Onderwerp: Jakkie! Wie heeft er een idee hoe dit kan?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPWXZWHS-D.jpg

Sinds mei van dit jaar heb ik een Kenwood Patissier.
Nu heb ik steeds een raar soort aanslag op mijn garde zitten. Eerst deed ik het in de vaatwasser om schoon te maken en dacht ik dat het door de vaatwasser kwam. Gisteren heb ik het gewoon met heet water afgespoeld maar toen ik het vanochtend wilde opruimen zat er weer zo'n gekke aanslag op. Het lijken wel een soort opgedroogde zoutkristallen. Met de hand kan je het er wel weer afvegen maar ik vind het zo vies om te zien. Het zit alleen op het onderste stuk.
Heeft iemand dit wel eens gehad? Of weet iemand wat dit is?

2 Laatst bewerkt door Annekehil (30-12-2009 14:48)

Re: Jakkie! Wie heeft er een idee hoe dit kan?

Ik denk dat het echt door je vaatwasser komt. Dat afwasspul is best wel agressief en tast vaak metaalachtige dingen aan.... Ik denk dat je er weiig aan kan doen....... Ik ga wel ff dit topic volgen.

De vaatwasser leek mij ook een logische verklaring. Maar dan zou het er toch niet op moeten komen na gewoon afspoelen met heet water?
Zijn ze misschien ook ergens los te bestellen?

4

Hoi Karin,

Dit heet aluminiumoxidatie, een duur woord voor roest, maar dan op aluminium :+
Dat komt inderdaad door wassen in vaatwassers, maar ook (zeker als ie al aangetast is) na gewoon met de hand afwassen of afspoelen en dan vochtig wegleggen...

Remedie: helemaal glimmend wordt ie helaas niet meer als het gebeurd is, maar je wast de aanslag er vaak vrij gemakkelijk af zoals je al zegt. Na het afwassen goed afdrogen, dat is de truc :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Ha Karin ,
ik had t ook ..... mijn grote liefde is van ook van mei dit jaar en ik deed de garde nooit in de vaatwasser......en toch...........

IK heb een mail naar Kenwood gestuurd en ik kreeg een zeer onbevredigend antwoord erop . En dat heb ik ze dan ook geschreven...
Later ging ik een keertje mixen en toen kwam er zelfs zwart van de garde af....heel errug jakkie !!
Ik wederom een nu priemendere mail gestuurd.............met de enige juiste oplossing duidelijk vermeld.....

En jawel....er is nu een ieuwe garde onderweg........Ze schreven me wel dat dit probleem niet bij hun bekend is......:/    Ik geloof er nix van..
Advies wat ik van hun kreeg is om de ballongarde niet meer in de vaatwasser te doen........:S

6

Heb ik ook, getver... geeft idd soms af. Ik was er al achter dat goed afdrogen wel iets helpt, maar die korrels komen er af en toe toch nog op.

Guus, way to go girl!! :lol:
Misschien dat ik ook ergens moed kan verzamelen voor zo'n mailtje...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Komt inderdaad gewoon van de vaatwasser. Daar kan dat ene stukkie niet tegen, maar als je 'm met de hand afwast en goed afdroogt kan het daarna zeker geen kwaad meer hoor. Dan geeft ie nl niet meer af en bovendien komt dat deel toch niet in aanraking met je beslag.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

nee maar t draait er wel als een bezettene boven in het rond !!

Die van mij ga ik in de toekomst maar schoon kijken , denk ik ;)

Guus schreef:

nee maar t draait er wel als een bezettene boven in het rond !!

Die van mij ga ik in de toekomst maar schoon kijken , denk ik ;)

Dat had ik ook. Het komt niet in aanmerking met de mix maar alleen het idee al...of dat er een raar smaakje aan gaat zitten, ik vind het maar niks.

10 Laatst bewerkt door Guus (30-12-2009 18:37)

Nou Karin.......als ik jou was zou ik ook maar naar Kenwood gaan mailen.....MAAK ZE GEK DAAR .
Heb mijn nieuwst liefde natuurlijk wel eerst de hemel in geprezen !!!!:O

11

heb 't ook met die van kichenaid en die komt niet eens in de buurt van de vaatwasser.

12

Ik had het ook na gebruik in de vaatwasser, het "zwarte" gaat niet meer weg, en droog hem nu goed af. Ik heb het ook bij de houder van mijn espressomachine, ook na

Wel balen zeg dat het niet in de vaatwasser kan.
Zelfs de plastic bekers en bordjes van IKEA overleven dat al jaren :-)

14

Is gewoon heel simple.. niet alles kan in de vaatwasser ;)  Ik doe geen taart spullen in de vaatwasser.... pme bakblikken zien er ook een beetje raar uit na een keertje in de vaatwasser..  vriend lief heeft de foutje een keer gemaakt.. doet hij nooit weer whahahaha.

Ik heb sinds een paar maanden een Kenwood Patissier en heb ook van die vlekjes op mijn ballongarde en die is bij mij nog nooit in de vaatwasser geweest dus denk niet dat de vaatwasser de oorzaak is.

16

denk ik ook niet..........................en dat hem ik dus in mn mail naar Kenwood erg duielijk gemaakt....en wel.met resultaat........

Als we nu allemaal dit probleem voorleggen bij hen dan kunnen ze niet meer zeggen dat t bij hun niet bekend is....toch ??  Hup meiden.....

jaja Guus, ik zal van de week een briefje sturen!
Heb je toevallig de jouwe nog? (als voorbeeld)

18

Ik heb een KA en ook een keer de garde in de vaatwasser gedaan. En ja hoor, zelfde verhaal. Het mooie is er wel af nu.

De kom gaat overigens wel gewoon in de vaatwasser gelukkig.

19

Guus schreef:

denk ik ook niet..........................en dat hem ik dus in mn mail naar Kenwood erg duielijk gemaakt....en wel.met resultaat........

Als we nu allemaal dit probleem voorleggen bij hen dan kunnen ze niet meer zeggen dat t bij hun niet bekend is....toch ??  Hup meiden.....

Ik wil geen roet in het eten gooien...Maar het probleem is al heel lang bij Kenwood bekend. Het staat namelijk uitdrukkelijk in de gebruiksaanwijzing ( ;) ) dat de kop van de garde kan oxideren door gebruik van de vaatwasser.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

20

En dat kan ook zoals boven al werdt gezegt komen door niet afdrogen ;)  (en dan bedoel ik echt afdroegen met een doek niet gewoon in een droog rekje gooien) :P

ik heb het ook gehad, maar ben 'm stug in de vaatwasser blijven doen. Ondanks dat hij er niet meer zo mooi glimmend uitziet, geeft hij ook niet meer af. Dus bij mij gaat ie elke keer bovenop in de vaatwasser.