1

Onderwerp: Fondant en marsepein in een taart

Ik wil binnenkort een taart maken met strik.
Nu lees ik dat ik de strik het beste kan maken van fondant met tylose.
Maar de taart wil ik graag bekleden met marsepein.

Ook wil ik graag de kleur van de strik terug laten komen in de taart.
Maar als ik fondant kleur en marsepein kleur met dezelfde kleurstof en zelfde hoeveelheid krijg ik dan de zelfde kleur?

Hoe doen jullie dit?

Re: Fondant en marsepein in een taart

vragen over decoratie horen in de rubriek decoreren... [move]---> daarheen dus

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Heb net pas mijn 1e strik gemaakt en heb gekozen voor een randje langs de strik in de kleur van de taart. (zie www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=78191 ) Dat randje is dan van marsepein. Zo krijg je in ieder geval een kleur van de taart die dus subtiel terug komt in de strik. Nou ben ik een beginner dus lees ik even mee en hoop er weer wat van op te steken....

4

uiteindelijke kleur krijg je denk ik niet hetzelfde aangezien marsepein gelig is en fondant wit.
gr marjon

Groetjes Marjon

5

Ik zou et idee van anneke gebruiken (marsepein rondje om de fondant lussen) 
De kleuren krijg jij echt niet makkelijk etzelfde.  En zeker omdat fondant vaak een beetje wit kleurstof erin heeft.

6

Ik zou de gekleurde fondant van de strik gebruiken voor de decoraties op de marsepein of een mooie sierrand onderaan de taart. De marsepein zou ik een afwijkende kleur geven. Zo komt de kleur van de strik mooi terug op de taart en heb je geen stress van het proberen gelijke kleuren te krijgen van fondant en marsepein, dat is namelijk vrij lastig...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!