1

Onderwerp: Wat is er mis gegaan ???????

Ik heb nu de 3e taart gebakken voor dezelfde persoon.. de eerste 2 waren goed en nu de derde zei ze dat de botercreme heel vies smaakte..
ik schrok me kapot, en vond het super vervelend.. toen ze zei dat ze de botercreme ervan af geschraapt hadden...

ik heb de botercreme bereid met slagroom ongeklopt met daarin gesmolten witte chocolade en roomboter (recept van koekjesfee) Ik heb het precies hetzelfde bereid als de vorige keren, en toen smaakte die heerlijk zeiden ze... wat zou er mis gegaan kunnen zijn, alle producten heb ik de dag van te voren gekocht...
De klant zei dat ze het idee had dat de boter was gaan schiften ??????

heeft iemand dit ook ooit meegemaakt ??? en wat kan ik er aan doen ??

alvast bedankt

Lekker feestelijk rond.....

Re: Wat is er mis gegaan ???????

heb je wel goed gemixt?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

was de roomboter goed op temp???
was de ivm met de slagroom in de koelkast bewaard?

4

tipsytaartje schreef:

heb je wel goed gemixt?

ja de boter was lekker smeuig

5

Canadesje schreef:

was de roomboter goed op temp???
was de ivm met de slagroom in de koelkast bewaard?

in de koelkast bewaard,

ik heb de roomboter eerst op kamertemperatuur laten komen, zou dat het probleem geweest kunnen zijn ?

6

Ik laat het altijd eerst op kamertemperatuur komen, anders kan ik het amper mixen. Ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

7

Ik denk toch niet lang genoeg geklopt.. gesmolten chocolade is normaal nog warm als je hem verwerkt en als je dan niet blijft kloppen tot de kom koud aanvoelt dan kunnen erna nog witte stukjes ontstaan....

anders zou ik het ook niet weten!

8

He wat rot voor je! Altijd even proeven wat je verwerkt, dan weet je zeker dat het goed is wat je meegeeft.

9

Op zich heeft schiften geen effect op de smaak, alleen op het uiterlijk (ziet er niet meer zo smakelijk uit). Maar dat had je dan waarschijnlijk zelf wel gezien met vullen :think:

Ik kan niet gauw bedenken wat er gebeurd is. Bederf is bijna niet mogelijk gezien het hoge vet- en suikergehalte van deze cr

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

bedankt voor jullie reacties, ik weet niet wat er  mis is gegaan, ik hoop dat het me nooit meer overkomt...

grtjs joyce