1

Onderwerp: even geen marsepein of fondant op de taart, maar wat dan??

Hoi allemaal,
Mijn dochter Isa wordt 9 januari 5. We hebben al een mooie print van K3 voor op de taart en ik dacht om daaromheen gekleurde slagroom te doen. In de kleuren van een lolliepop. Omdat er een plaatje van lolliepop op zit. Maar nu vraag ik me af wat ik op de rand van de taart kan doen. Hebben jullie ideeen? Slagroom aan de zijkant blijft toch niet zitten?? Ik wil hem vullen met zwitserse room en mandarijntjes of perzikschijfjes.
Maar heb het even gehad met marsepein.......hebben jullie dat trouwens ook? Dat je een beetje flauw wordt van die zoete ......??
Nou ben benieuwd of jullie ideeen hebben.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

2

Re: even geen marsepein of fondant op de taart, maar wat dan??

Hallo Anne

Ik heb hier het probleem dat ze geen marsepein lusten en geen fondant

Ik heb vorige week voor de kerst een biscuittaart gemaakt met een laag bosbessenjam een laag verse aardbeien en bosvruchtenbavarios daarna heb ik de taart afgesmeerd met botercreme en toen met vloeibare chocolade bekleed het was erg lekker en weer een wat anders dan marsepein

Ik zit ook te denken om voor de volgende verjaardag dit te versieren met een printje

Groetjes Corine

3

Je kan prima slagroom aan de zijkant doen, even verstevigen met klopfix, dan blijft het ook goed zitten. Het is dan ook erg leuk (en lekker :9) om er vlokken of hagelslag tegenaan te plakken, dat is wel een priekwerk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Icing misschien?
Het is natuurlijk wel weer erg super mierzoet, maar veel mensen houden er van.

Dus je kan wel gewoon slagroom aan de zijkant doen, ik denk dat ik dat maar doe. ik wil juist even van dat hele zoete af namelijk. Icing is dan weer te zoet lijkt me.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

6

Ik gebruik vaak hagelslag in allerlei soorten, bijvoorbeeld Piet Piraat (bruin met turquoise) of de vruchtenhagelslag. Geeft een leuk effect en de zoetheid valt best mee (behalve bij de bosvruchtenhagelslag, want die vind ik dus mieerzoet).

7

Choclade fondant.
Afsmeren met Ganache.
Asmeren met botercreme en door de hagelslag rollen

8

Toevallig kreeg ik onverwachts visite gisteren, had een half uurtje. Toen heb ik snel een biscuit uit de vriezer gehaald en  frambozenbavarois gemaakt. Ik heb gevuld en afgesmeerd met de bavarois, ging heel goed eigenlijk (wel direct verwerken anders wordt het te stijf om mooi glad te kunnen smeren). Gedecoreerd met bavarois, frambozen en overgoten met frambozensaus, zag er chique uit en was erg lekker. Helaas geen foto...

Ik herken het wel hoor, ik vind het soms ook best een zoete hap. Zelf ben ik een fan van rolbare chocolade (is zowel te koop als zelf te maken, zoeken op chocolate leather).

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Die chocolate paste van Regalice! Heerlijk!!

10

slagroom smeren en dan hagelslag oid eroverheen :)

11

je kan  hem afsmeren met slagroom en dan amandelschaafsel tegen de zijkant , is minder zoet...

12

of nougatine, dat vind ik altijd erg lekker.