1

Onderwerp: Wie maakt zelf zijn marsepein?

Ik sprak laatst iemand die altijd zelf haar marsepein maakte.
Moet je ook doen, zei ze, stelt echt niks voor en erg lekker!

Nou gaat het hier op het forum altijd over zelf mmf maken, maar zelf marsepein maken, daar hoor ik hier nooit wat over.
Terwijl het niet moeilijk is?

Zijn er hier baksters die zelf hun marsepein maken? En hoe bevalt dat dan?

If live gives you lemons, make lemonade!

2

Re: Wie maakt zelf zijn marsepein?

en bekleed ze daar dan ook taarten mee? Het is idd erg lekker, maar als ik hier soms de verhalen op het forum lees dan werkt het niet echt lekker met bekleden. (Vergeleken met de kant en klare dan)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Dat lukt alleen met een amandelwrijfmachine.
De amandelpoeder die je kan kopen is niet fijn genoeg om marsepein mee te maken.
Ook door het meerdere malen walsen door de machine wordt de marsepein taaier en daardoor beter te verwerken.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

Ik maak wel zelf mijn marsepein hoor en ik kan er ook mee bekleden, het is minder fijn van structuur dan gekochte marsepein (inderdaad door de grovere gemalen amandelen) en ik zou het niet voor een bruidstaart gebruiken maar voor een gewone taart gaat het prima. Je moet er wel handigheid in krijgen, want het scheurt makkelijker maar het is wel lekker. Deze is bijvorobeeld van eigen marsepein, de gepuzzelde plaatjes niet hoor, daarvoor gebruik ik dan weer fondant, dat lukt me niet met mijn eigengemaakte marsepein om zo fijn te werken maar boetseren gaat weer wel. Al maak ik alleen simpele vormen want ik ben geen boetseerwonder. Voor fijner werk pak ik dan weer de fondant.

http://lapatissiere.nl/lapat/sites/default/files/images/web0911-13.preview.JPG

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Ik heb pas amandelmeel gekocht en wilde daarmee marsepein maken. Ga ik ook gewoon (een keer) proberen, kijken of het lukt en of er mee te bekleden valt of alleen boetseren...

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

6

ik ben niet zo'n doe het zelver hahah
Ik koop gewoon het liefst alles kant en klaar

anotschka schreef:

Ik maak wel zelf mijn marsepein hoor en ik kan er ook mee bekleden, het is minder fijn van structuur dan gekochte marsepein (inderdaad door de grovere gemalen amandelen) en ik zou het niet voor een bruidstaart gebruiken maar voor een gewone taart gaat het prima. Je moet er wel handigheid in krijgen, want het scheurt makkelijker maar het is wel lekker.

http://lapatissiere.nl/lapat/sites/defa … review.JPG

Als je een beetje suiker door suikerstroop (92 gr R) vervangt dan wordt de marsepein wat taaier en scheurt het minder snel.

Als je zondigt zondig dan lekker