1

Onderwerp: geen kerstschuimpjes, maar vrolijke vlinders

23 december deze heerlijke schuimpjes van meringue gemaakt. Deze gedecoreerd met een ouwel vlinder. Had 260 ouwelvlinders besteld hiervan waren er helaas zo'n 30 gebroken. Maar vond sonde om weg te gooien, dus wat doe je er dan mee.... Op een schuimpje vastplakken! :D

http://mysweetdesign.webs.com/ov%201.2%20-%20vlinderschuimpjes.png

2

Re: geen kerstschuimpjes, maar vrolijke vlinders

foutje, hij moet nog naar een andere groep. Zo moe dat ik 'm verkeerd geplaatst heb :O (is al gerapporteerd)

3

Zo, die zien er leuk uit zeg! En lekker....(Ben dol op merengue schuimpjes :D )

Ik zal hem even verplaatsen hoor zo :Y

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Jammie! En mooi :D

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

5

Wat leuk!! en lekker... ga ze deze week ook eens proberen

6

Die zijn leuk! En die van jouw zijn zo mooi wit geworden. Ik had aliminiumfolie boven gedaan omdat te voorkomen, maar toch zijn ze wat beige. Op welke temperatuur en hoelang heb je ze in de oven gedaan.

7 Laatst bewerkt door Plientje89 (30-12-2009 12:16)

Eefje81 schreef:

Die zijn leuk! En die van jouw zijn zo mooi wit geworden. Ik had aliminiumfolie boven gedaan omdat te voorkomen, maar toch zijn ze wat beige. Op welke temperatuur en hoelang heb je ze in de oven gedaan.

Wij hebben eigenlijk een hetelucht oven, maar die is kapot. Dus wij zijn verplicht de oven op de stand hetelucht + grill te zetten. Om te voorkomen dat ze dan zwart worden zit er in de bovenste stand een rekje bekleed met aluminiumfolie, en heb ik in de onderste de bakplaat met schuimpjes op bakpapier.
Ik houd ervan als ze aan de binnenkant nog een beetje zacht zijn, en aan de buitenkant knapperig krokant. Dus heb ze 45 minuten op 110 graden in de oven gezet (maar durf dus niet te zeggen of die 110 graden ook werkelijk 110 graden is)

Maar misschien komt het door het recept hoe ik ze maak dat ze wit zijn? Als recept gebruik ik 1 eiwit : 2 kristalsuiker. Als ik dus 50 gram eiwit heb gebruik ik 100 gram kristalsuiker. en een snufje zout, maar verder niks...
- scheid de eiwitten
- klop de eiwitten los met een snufje zout
- gooi deze in een au bain marie pannetje
- beetje voor beetje de suiker erbij tot deze gesmolten is (tussentijds met een handgarde blijven kloppen)
- om te checken of het volledig gesmolten is pak je een beetje van het mengsel tussen je vingers en wrijf je je vingers over elkaar. Als je nog korreltjes voelt is het nog niet gesmolten.
- als het volledig gesmolten is haal je het van het vuur en klop je het mengsel helemaal stijf (ik klop op de hoogste stand met een elektrische handmixer ongeveer 8 minuten)
- in een spuitzak en drolletjes draaien maar! :D
- als laatste in de oven voor een lekker ovenkuurtje
- als ze klaar zijn even laten afkoelen
- snoeppapier decoratie pakken
- de snoeppapier decoratie plak ik vast met de restantjes van het meringue schuim mengsel! DUS MAAK DE BESLAGKOM NOG NIET SCHOON! ;)
- dit hard dan vanzelf uit zodat het vlindertje blijft plakken
- en TASTOE! :D

Wat zien ze er heerlijk uit! ik krijg meteen zin in schuimpjes ;-)

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

9

leuk en lekker :P

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois