1

Onderwerp: verhouding moscovisch en biscuit

heb vandaag een kilotje moscovisch mix gekocht om te proberen nu staat er een recept op de verpakking die afwijkt van die in de tabellen.
heb hem ff omgerekend.

mosco.                    biscuit
1 ei                         1 ei
62,5 mix                   66 mix
6,25 water                6,6 water

hoe doen jullie het met de schema's van de bakpannen vb de 30 cm kijken jullie dan naar het schema in de tabellen en gebruik je deze als lei draad dus dan het aantal eieren wat er bij een bepaalde vorm hoort en dat aantal dan ook x de mix. ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is. ik heb al gezocht maar het werdt me niet echt duidelijk.

Re: verhouding moscovisch en biscuit

Hoi,

Nee ik hou me niet aan de tabel, maar aan deze berekening:
Vul je vorm voor 2/3 met water, deel dat getal door 350 = een getal. Per ei heb je 66 gram biscuitmix nodig.
Bijv: 1500:350=4,28 = 4,5 eieren (5 eieren). 4,5 x 66= 297 (300) gram biscuitmix.

3

ik bedoelde eigenlijk de verhouding voor de mosc. mix maar heb inmiddels al van iemand door gekregen dat er een tabel voor is bij de how to do's ig bedankt voor je reactie

4 Laatst bewerkt door Olga'74 (29-12-2009 22:37)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051
deze?

ik kijk altijd naar het totale gewicht wat voor de webmix is aangegeven en in de verhouding tot de andere mix voor de gekozen vorm zelfde gewicht hanteren, nog beter is inhoud, maar ik neem inhoud van het hele blik en niet 2/3.
succes

5

ohhhhh de link en tabellen van olga zijn erg handig... goed om te weten dat et bestaat.. kan mooi alle neuwbs daar sturen whahahahaha. 
En wat een werk zeg..

Ik heb een keer moscovisch gebak mix gehad (nooit meer trouwens) en ging er gewoon vanuit et aantal eieren in de gewoone tabellen