1

Onderwerp: Blanda

Ik las in verschillende topics steeds over bakken in blanda vormen en heb na wat gegoogle ontdekt dat dat schaaltjes van IKEA zijn. Nu zie ik dat ze er in glas en roestvrij staal zijn. Welke gebruiken jullie om in te bakken of kan het bij allebei?

2

Re: Blanda

Het kan volgens mij in allebei, maar ik zelf heb de rvs variant. Dit ook omdat ik nog wel eens wat breek ;)
Van de hele kleintjes (5cm) heb ik overigens wel de glazen en natuurlijk zijn er daar al van gebroken :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Persoonlijk zou ik nooit de glazen nemen. Aangezien het geen echte ovenschalen zijn, zou ik bang zijn dat ze zouden barsten of kapot springen. Ik heb de rvs variant, daar kan weinig mee gebeuren. Je moet ze alleen niet te hard laten vallen, anders heb je (net als ik) op den duur geen helemaal mooi ronde vormen meer, en kan je weer op weg naar Ikea!

4

ik heb 2 schaaltjes van 12 cm rvs ( van de blokker overigens)

5

Ik heb ook de RVS versie, maar dan omdat RVS de warmte beter geleid dan de glazen versie.

6

RVS, inderdaad om de reden die Sharon noemt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Bedankt allemaal. Ik heb nog 2 rvs kommen die ik ooit bij de HEMA heb gekocht. Zou ik daar dan ook in kunnen bakken? Ik ga in ieder geval binnenkort weer eens een stop maken bij de IKEA.

8

Mij lijkt dat dat geen enkel probleem zou moeten zijn. Toevallig gebruiken er veel mensen die van de Ikea, maar er zijn er genoeg die ze van een andere winkel gebruiken. Jouw kommen van de HEMA zouden dan dus ook moeten volstaan.
Ik zou zeggen: probeer het gewoon.

9

Dank je wel, misschien lukt het me dan vandaag nog een mooi boltaartje te bakken :)

10

Vast wel.
Succes!