1

Onderwerp: CC bakvorm hoger dan papiertjes

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar heb het antwoord nog niet kunnen vinden, dus vandaar mn vraag:

Gisteren heb ik mn sinterklaascadeau, een siliconen bakvorm van Dr Oetker voor cupcakes uitgeprobeerd. De cc's waren op zich goed gelukt, alleen de bakvorm is veel dieper dan de papiertjes, waardoor ik er geen plank op kan leggen op platte bovenkanten te krijgen. Even nagemeten, de bakvorm is 4 cm hoog en de papiertjes zijn 3 cm...

En nu? Andere bakvorm of andere papiertjes?
Weet iemand hoe hoog de cc-bakvorm uit de webshop is of zijn er papiertjes te krijgen die iets hoger zijn?

Groetjes, José

2

Re: CC bakvorm hoger dan papiertjes

Ik heb een gewoone cupcake blik dus niet eentje van silicon.. en daar in komen de dr oetkers papiertjes net boven op.  Ik weet niet wat voor papiertjes jij heb gebruikt.  Maar ik heb gemerkt dat de papiertjes met printjes en zo zijn net iets kleiner. 
Ik zou eerst voor andere papiertjes gaan. 
En als et echt niet lukt een andere bakblik.  Ik heb ff snel de van mij gepakt en de is 3.1 cm hoog.  Komt niet van e webshop vandaan maar de lidl ;)

3

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem.. heb mijn siliconen vormen van Action. Op zich bevalt dit prima, maar er kan inderdaad geen plankje op liggen, omdat de cc te diep zakken...
Ben benieuwd naar de oplossingen hier :Y

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

4

Passen de bodems goed? In dat geval denk ik dat andere papiertjes niet gaan helpen, die zijn er meestal in standaardmaten. De gewone van dr. Oetker, Hema, Wilton etc. zijn allemaal ongeveer even groot qua diameter en hoogte. (Ben net even in mijn kast gedoken voor je ;) ) Ik heb wel grotere papiertjes, maar die zijn voor een grotere maat cakejes en die hebben dus ook een grotere bodem. Anders bewaar je deze voor van die lekkere muffinachtige cakejes met een hoge kop en koop je een nieuwe bij de blokker of de hema om gedecoreerde cakejes te kunnen maken :D

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

De papiertjes passen goed in de vorm. Ik heb wel gelezen dat anderen problemen hebben met papiertjes die aan een kant indeuken, maar het past allemaal prima, geen deuk te bekennen :)

Misschien vanmiddag toch maar even op pad met een papiertje om een passende vorm te zoeken...

Groetjes, José