1

Onderwerp: Ik heb een paar tips/ hulp nodig

Beste allemaal..

Ik heb altijd een probleem met mijn botercreme...
Het blijkt dik en niet smeer baar
Nu wil ik mini taartjes maken en ik moet de oneffenheden goed kunnen bedekken.

Iemand tips, abrikozen jam gebruik ik normaal alleen daarmee kan ik geen oneffenheden mee bedekken.

Tot horens...

2

Re: Ik heb een paar tips/ hulp nodig

Hoe maak je je botercreme? Met de mix van de webshop? om af te smeren gebruik ik 1:1 botercreme. Dus 1 deel boter en 1 deel poedersuiker. Dan 10 minuten mixen en je hebt een hele smeerbare creme. Niet in de koelkast zetten, want dan wordt het inderdaad heel hard en onsmeerbaar! Dat geldt trouwens ook voor de mix botercreme. Ik doe er ook wel eens een paar eetlepels witte chocolade pasta door (de bc van mix), dan wordt hij wat lichter en soepeler. (en lekkerder! :D)

Na het afsmeren wel een uurtje in de koelkast, dan kun je heel strak bekleden.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Glamour schreef:

Hoe maak je je botercreme? Met de mix van de webshop? om af te smeren gebruik ik 1:1 botercreme. Dus 1 deel boter en 1 deel poedersuiker. Dan 10 minuten mixen en je hebt een hele smeerbare creme. Niet in de koelkast zetten, want dan wordt het inderdaad heel hard en onsmeerbaar! Dat geldt trouwens ook voor de mix botercreme. Ik doe er ook wel eens een paar eetlepels witte chocolade pasta door (de bc van mix), dan wordt hij wat lichter en soepeler. (en lekkerder! :D)

Na het afsmeren wel een uurtje in de koelkast, dan kun je heel strak bekleden.

wat ben jij een schat!
Ik deed het namelijk altijd in de koelkast omdat ik het een dag van te voren maakte en dan werd het net boter.....
Top, ik doe het zonder de mix.
Ik heb geen tijd om nog te bestellen namelijk..

Bedankt en nogmaals bedankt

4

Laatst heb ik voor het eerst botercreme 1 op 1 geprobeert te maken, maar was het mixen na 5 minuten echt spuug-en-spuug zat. Het was echt zo zwaar! Had ook het idee dat mijn mixer het niet veel langer trok.

Hoe doen jullie dit?

Groetjes, Karin

5

mijn mixer trok het trouwens wel maar nu met de kennie geen probleem
Ik zorg eerst dat de boters goed zacht zijn gedraaid en dan beetje voor beetje de poedersuiker erbij. Goed doorkloppen tot dat ook weer mega zahct is en dan weer iets erbij.
De 1:1 bc vergt idd wel erg veel tijd

6

Als ik 1:1 maakte, dan legde ik de boter eerst een tijdje uit de koelkast, dan was het veel gemakkelijker te kloppen.

7

Boter die net uit de koelkast komt is niet te kloppen. Ik leg mijn boter zeker een paar uur voor gebruik uit de koelkast, zeker nu met het koude weer. Of anders even in de magnetron totdat deze gemakkelijk smeerbaar is. Het kloppen duurt al zo lang (10 min) en als de boter hard is nog langer. Zonde van mijn, en jullie, tijd :)

8

Ik snijd mijn roomboter altijd in blokjes om het vervolgens een poosje buiten de koelkast te houden. Door die kleine stukjes wordt het sneller zacht.

9

Inderdaad de boter lekker zacht (maar niet gesmolten!), dan gaat het wel. Ik heb nu een Kennie, dus die zet ik aan en ga lekker koffie drinken ofzo :D

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Ik doe de boter op de laagste stand in de magnetron en het is perfect zacht. Daarna doe ik wat glamour doet: ik gooi de hele zooi bij elkaar, zet de Kennie aan en ga lekker forummen of koffie drinken :lol:

I'm not bossy, I just have better ideas...

11

ik zorg dat ik altijd 2 pakjes boter uit de koelkast heb liggen. heb ik altijd zachte boter.
zelfs nu het kouder is doe ik het wel eventjes in de magnetron, 7 seconden of zo.