1

Onderwerp: deeg blijft vloeibaar (biscuit)

Hoi allemaal
Mijn oude handmixer ging stuk bij het mengen van mijn eerste zelfgemaakte taart maar het kwam toch nog goed. Nu heb ik een Philips machine gekocht en vanmorgen de mix erin gedaan en met de mengschijf laten draaien. Het bleef vloeibaar ook na 20 minuten. Heb het maar weggegooid en nu durf ik niet meer.
Weet iemand waar dat aan kan liggen of moet ik gewoon toch de kneedmolen moeten gebruiken. Misschien is dit apparaat helemaal niet geschikt.
ik hoop dat iemand me kan helpen.

Re: deeg blijft vloeibaar (biscuit)

niet met de kneedmolen, echt met gardes zodat je lucht in de beslag mengt.

Verder... ik heb in 1,5 jaar tijd al 3 handmixers er doorheen gejaagd... de meeste mixers zijn goed om eventje te mixen, dus zeg 5 minuten, maar 10 minuten en dan zeker meerdere keren achter elkaar 10 minuten kunnen ze eigenlijk al niet aan. Dat zijn dus wel echt dingetjes om te vragen als je er eentje gaat kopen. ;)

trouwens, ik zeg wel 3... maar nu ik zo nareken, het waren 3 dezelfde, die daarvoor was al stuk gegaan, en heb er nu een van braun, die gaat nog het langst mee tot nu toe dan, Dat zijn dus in totaal al 5 mixers in 1,5jaar.... pfoe... shame.....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Waarschijnlijk heb je zo'n soort foodprocessor met van die ronddraaiende schijven e.d.? Zo een heb ik ook maar die slaat, met welk hulpstuk dan ook, geen lucht in je beslag. Je kunt mixen tot je een ons weegt. Bij mij werd het beslag zelf warm omdat ik hem zolang liet draaien om het luchtig te krijgen. Nu heb ik er een 400 watt handmixertje van Philips bij. Werkt super.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

4

tipsytaartje schreef:

Verder... ik heb in 1,5 jaar tijd al 3 handmixers er doorheen gejaagd... de meeste mixers zijn goed om eventje te mixen, dus zeg 5 minuten, maar 10 minuten en dan zeker meerdere keren achter elkaar 10 minuten kunnen ze eigenlijk al niet aan. Dat zijn dus wel echt dingetjes om te vragen als je er eentje gaat kopen. ;)

trouwens, ik zeg wel 3... maar nu ik zo nareken, het waren 3 dezelfde, die daarvoor was al stuk gegaan, en heb er nu een van braun, die gaat nog het langst mee tot nu toe dan, Dat zijn dus in totaal al 5 mixers in 1,5jaar.... pfoe... shame.....

Dan wordt het toch een keer tijd voor een kenny of een kitty ;) . Als je zo doorgaat met mixers mishandelen, ben je op den duur nog goedkoper uit.

Groetjes, Elly

5

je hebt een goed apparaat gekocht, maar niet om taart te maken!
daar heb je toch echt gardes voor nodig om lucht in het beslag te slaan.
met mesjes lukt dat niet...

Elly67 schreef:
tipsytaartje schreef:

Dan wordt het toch een keer tijd voor een kenny of een kitty ;) . Als je zo doorgaat met mixers mishandelen, ben je op den duur nog goedkoper uit.

ja ik weet het... maar ik heb momenteel echt een veeeeeel te kleinee keuken voor nog een apparaat... ben veel bezig met huizen zoeken,  maar in deze omgeving blijft het vooral bij zoeken en vinden maar niet in krijgen... en ik wacht dus ongeduldig verder... :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Bij de Lidl verkopen ze regelmatig van Bifinet of van Silvercrest een keukenmachine met gardes voor maar 60 euro. En naar mijn gevoel doet hij echt niet onder van een Kenny.

Ik heb hem nu ruim een jaar en ben er nog steeds heel blij mee.

I love Crisco <3

8 Laatst bewerkt door Sijan (27-12-2009 16:35)

Hoi hoi,

Ik heb zelf ook geen grote keuken dus ook geen grote kenwood. Heb nu een handmixer van Kenwood hij is helemaal perfect :Y vaak mix ik niet eens de 10 minuten en de kapsels zijn altijd prima. Tip misschien want ook ik had als twee mixers van Phillips versleten binnen een paar weken!!!
Groetjes Janine

9

harstikke bedankt voor alle antwoorden. Ik heb het nog een tweede keer geprobeerd en kon ook dat vloeibare mengsel (warm!!!) weggooien. heb maar een goedkope handmixer gekocht en als die stuk gaat zie ik wel weer. Ik dacht dat het zo makkelijk was om met het biscuitmengels een goed deeg te krijgen maar bij stap 1 heb ik al problemen. Help !!! waar begin ik aan. maar ik ga stug door want mijn kleinzoon is jarig volgende week en ik heb beloofd een taart te maken dus op naar de volgende poging.............