1

Onderwerp: mengen van voorgekleurd marsepein

IK heb het starterspakket marsepein gekocht maar nu zijn dat allemaal blokjes van 250 gr. Ik zag dat je voor een taart bekleden toch wel 500 gr nodig hebt. Kan je voorgekleurd marsepein mengen? En zo ja weten jullie welke kleuren je dan krijgt.. Bijv groen met oranje? En kan je dit evt ook mengen met Fondant of is dit zo'n andere substantie dat de smaak er niet lekker van wordt?

Ik wil volgende week mijn eerste taart gaan maken, heb er vorige week 1 tijdens workshop gemaakt.

2

Re: mengen van voorgekleurd marsepein

ja hoor, je kunt het mengen.
maar bijvoorbeeld groen met oranje zal ik niet doen, dat wordt denk ik een soort bruin...
geel en blauw wordt bijvoorbeeld wel groen. denk even aan de klei die je vroeger gebruikte ;)
met fondant kun je het ook mengen.
als het goed is zit er ook een kilo ongekleurde marsepein bij.
als je 250 gram oranje hebt kun je er gewoon een blok ongekleurd doorheen mengen, dan blijft het oranje.

3

je kunt het ook niet zo goed mengen , dan wordt het marmer van 2 kleuren

4

monique2510 schreef:

nee hoor.. als je maar lang genoeg doormengt wordt het 1 kleur..

5

chantal1980 schreef:
monique2510 schreef:

nee hoor.. als je maar lang genoeg doormengt wordt het 1 kleur..

Volgens mij bedoelt Monique dat marmeren ook een mogelijkheid is, door niet al te goed door te kneden ontstaat een marmereffect. Maar ik zou dan aanraden een officiele marmermethode te gebruiken, wordt wel mooier vind ik.

Ik meng overigens heel vaak voorgekleurde marsepein, maar dan vaak met witte fondant. Maximaal dezelfde hoeveelheid aanhouden en dan heb je vaak dezelfde kleur (maar dan minder intens). Voor mengen zou ik een kleurenkaart gebruiken, zal zo even neuzen op mijn linkjessite.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Gevonden:

Filmpje dat marmeren demonstreert:
http://atecousa.com//learn/satin-ice-tu … izing.html

Kleuren mengen:
http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

bedankt voor de antwoorden. Ik had nu bruin met geel gemengd ik dacht  dat word oranje maar helaas het is lichtbruin geworden.

8

Oranje maak je met rood en geel ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag