1

Onderwerp: blanda scchaal voor barbie taart???

hoi

ik moet voor iemand ene barbie taart maken maar ja hoe kan ik gewoon de blandaschaal (20)gebruiken voor de rok?? en deze kan ik net als alle andere taarten vullen en afsmeren met botercreme?? en alleen dan de pop nog aankleden??

thanks

groetjes kim

2

Re: blanda scchaal voor barbie taart???

Ik heb tot nu toe geen barbie taart gemaakt maar volgens mij wordt het niet gemaakt met de Blandaschaal. Vele gebruiken een wondermold of ze bakken de taarten in vorm.

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … ten:Barbie

Hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes,

Umran

3

Ik zou de blanda niet gebruiken voor de barbie. Vooral als je 20 cm gebruikt heeft barbie, zacht gezegd, erruggggg brede heupen. Mij lijkt dat dat niet echt mooi zal zijn.  De verhoudingen kloppen dan niet. Meer mensen die geen wondermold hebben, gebruiken een tulband vorm, met daarop een kleinere tulband als ik het goed heb. ( heb zelf wel de wondermold, dus vergeef me als ik het fout heb.)
Misschien kan je beter de blanda 12 nemen en flink verhogen met bakpapier zodat ze een wat langere ietwat strakvallende jurk krijgt? Het is maar een idee.

Groetjes Sharon.

4

Als je een Kenwood hebt, dan kun je de mengkom ook gebruiken als vorm.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

makatralsy schreef:

ja ik heb wel en kenwood (wel een oud model maar doet het goed) dus die kom kan in de oven? daar had ik eigelijk nog niet aan gedacht  ga dat eens proberen thanks

6

joya schreef:
makatralsy schreef:

ja ik heb wel en kenwood (wel een oud model maar doet het goed) dus die kom kan in de oven? daar had ik eigelijk nog niet aan gedacht  ga dat eens proberen thanks

Nou ja....zo lang het een RVS-kom is natuurlijk!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

EN... zolang er geen kunststof-voet aan vast zit... die is nl. niet hitte-bestendig (zegt zij uit zelf-ervaring...)

Groetjes, Dorothea.

8

Je kan de 20 cm gebruiken met daarop de 12 cm....

9

makatralsy schreef:
joya schreef:
makatralsy schreef:

Nou ja....zo lang het een RVS-kom is natuurlijk!

ja het is van rvs ik probeer het gewoon en ik zie wel anders moet ik gewoon zon 3d molt kopen maar die waren nu uitverkocht dus ja..

iigv bedankt

mvg kim,

makatralsy schreef:

Weet iemand dan ook de verhoudingen (mix) die je voor deze vorm zou gebruiken?

Alvast bedankt!