1

Onderwerp: Nijntje het konijntje!!!

H

Re: Nijntje het konijntje!!!

ik zou het uit 1 stuk doen. eerst een mooie bal ervan maken. Dan een kegel ervan maken. Met je vingers een duwtje in het midden geven, zodat er een scheiding ontstaat van hoofd en oren. Dan de oren meer vorm geven, dus beetje plat maken en zorg dat het niet in een punt loopt. Dan met een mesje in het midden snijden, zodat de oren gescheiden van elkaar zijn. De snijrand even aaien even eventueel verder in vorm brengen.

waar boetseer je eigenlijk mee?
Ivm met het omhoog staan van die oren, zou ik zeker met fondant met tylose boetseren. ;)

succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

En mocht het nou niet lukken als hoe Tirza het uitlegt en je wil de oren er toch los op doen, prik er dan eerst een stukje spaghetti in ter ondersteuning.

4

Bedankt voor de uitleg en ik ga het zeker zo proberen na de kerstdagen
Ik heb eigenlijk nog geen boetseersels gemaakt, alleen voor de kerstdagen voor op het ijsje te zetten van mijn zoontje een sneeuwpopje een kleintje en die was moet ik zeggen wel leuk gelukt
Maar ik wil het eens gaan proberen en nu driftig aan het oefenen, Ik boetseer trouwens met mmf met tylose. Ik moet zeggen het hard goed uit en fijn te behandelen.

Bedankt voor je reactie en ik zal het vertellen als het me is gelukt

groetjes mariska

5

Ik heb het geprobeerd om nijntje te maken zoals tipsytaartje dat voorstelde en het gaat super bedankt tipsytaartje

groetjes mariska