1

Onderwerp: kiezelstenen maken, hoe ?

hallo ik wil graag kiezelstenen van suiker maken, en het moet wel zacht zijn maar ik weet me god niet hoe dat moet heeft iemand voor mij het recept ?

2

Re: kiezelstenen maken, hoe ?

Geen idee hoe je kiezelstenen moet maken, maar ik weet wel dat je in 'ingezonden recepten' niet goed zit:

In "Ingezonden recepten" niet vragen naar recepten of receptensuggesties, voor deze vragen is de rubriek 'Bakken & Vullen' bedoeld.

Maar jouw verzoek hoort beter in Decoreren. [MOVE] dus...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

o sorry zal er de volgende keer wat beter op letten

4

kun je ze niet gewoon van marsepein maken?
beetje zwart, bruin en grijs niet helemaal doorkneden en steentjes maken.

5 Laatst bewerkt door anaid_026 (24-12-2009 22:14)

ik weet wel een link waar je ze kan kopen...ik weet niet of ik de link mag plaatsen dus ik stuur je een mailtje ;)

groetjes, Diana

een niet-werkend linkje mag wel
dus zonder http://www

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7 Laatst bewerkt door anaid_026 (24-12-2009 22:18)

sow dat is snel Tirza! hihi

okee daar komt ie dan, weet niet of het iets is voor je maar goed in ieder geval een tip ;)

patchshopgirl.nl/index.php?page=details&prod=1589&cat=420&group=66

groetjes, Diana

8

heel erg bedankt voor de reacktie's ik ga er over nadenken

9 Laatst bewerkt door chantal1980 (25-12-2009 11:18)

of deze, denk dat het een stuk goedkoper zal zijn als die van patchopgirl trenddecor.nl/catalog/product_info.php?cPath=38_74&products_id=611
even www. ervoor zetten!
kost 11 euro geloof ik voor een kilo ex btw.

10 Laatst bewerkt door nicole th (25-12-2009 12:29)

Eigenlijk zo makkelijk te maken...je neemt bv.: een worstje wit, een worstje bruin en een worstje zwart, je legt deze tegen elkaar rol even zodat ze in elkaar komen vouwt ze driedubbel en dan rol je nog eens zodat je een beetje dat marmer effect krijgt.... dan snijd je de gewenste lengt af en vorm je steen ( kiezel)ik zou de worstjes niet te dun nemen afhankelijk van de dikte van je kiezel!!!
Zoals de steen waar babydino zijn hoofd oplegt..deze is wel alleen met witte en grijze tinten en een tikkeltje bruin gewerkt maar je kan van alle kleuren die jij wilt gebruiken!! ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F6GEHMPA.jpg

Vele en lieve groetjes Nicole

11

Ik heb gister ook beetje wit en zwart marcepein door elkaar heen gedaan. Meer wit en beetje zwart, hele leuke keitjes geworden.
Er is ook in de supermarkt/tuincentrum een merk dat Elvee heet (mag ik dat melden? ja toch?) Die verkoopt snoepjes in de vorm van witte steentjes.
Bij ons liggen ze ook bij c1000 bij dat merk. (Merk van snoepgoed en chocola)

V&D verkocht ze ook.

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!