1

Onderwerp: hulp over botercreme

Kan iemand mij helpen... ik heb een maand geleden voor mijn dochter een taart gemaakt... en nu is morgen mijn nichtje jarig en ik zou voor haar ook een taart maken... kapsel is al klaar... nu wou ik beginnen met de botercreme...

ik heb een starterspakket gekocht de vorige keer dus heb daar nog genoeg van over om er nog een taart mee te maken...

de vorig keer werdt mijn botercreme niet helemaal zoals ik het hebben zou... nog veel water wat niet oploste... nu is mijn vraag...
er staat op de verpakking 100 gr botercreme mix... alleen ik heb er 2 soorten in zitten... de 1 is poeder en de ander is een soort klei... op allebei staat botercreme mix...

kan iemand mij helpen hoe ik dit moet gebruiken???

2

Re: hulp over botercreme

Om eerlijk te zijn ken ik geen klei achtige mix. Ik heb de mix uit de webshop en dat is gewoon poeder. Staat er op de verpakking dat je ze beide in combinatie moet gebruiken? Probeer anders alleen 100 gram poeder.

3

heel raar.
gewone botercrememix ziet eruit als poedersuiker ongeveer.
100 gram botercrememixpoeder, 100 gram poedersuiker en 200 ml water mengen.
een uur laten staan, dan ziet het eruit als behangplaksel, je kunt het bakje op zijn kop houden zonder dat het eruit valt.
250 gram roomboter een paar minuten mixen. dan de behangplaksel erbij gooien en eventueel een smaakje (chocopasta of jam of zo).
10 minuten op de hoogste stand mixen en klaar!

4

chantal1980 schreef:

heel raar.
een uur laten staan, dan ziet het eruit als behangplaksel, je kunt het bakje op zijn kop houden zonder dat het eruit valt.
250 gram roomboter een paar minuten mixen. dan de behangplaksel erbij gooien en eventueel een smaakje (chocopasta of jam of zo).

oeps, dan doe ik het altjd verkeerd, ik mix de roomboter 10 minuten en dat behangplaksel erbij in delen, en dan nog maar een minuutje mixen. Weet je zeker dat het op jouw manier moet ? Moet erbij zeggen, ik vind de verpakking maar verwarrend, je kunt het inderdaad ook lezen als in delen erbij doen tijdens die 10 minuten mixen, maar ik interpreteer het dus anders.

Neem je dromen mee de dag in..

Soof schreef:
chantal1980 schreef:

heel raar.

oeps, dan doe ik het altjd verkeerd, ik mix de roomboter 10 minuten en dat behangplaksel erbij in delen, en dan nog maar een minuutje mixen. Weet je zeker dat het op jouw manier moet ? Moet erbij zeggen, ik vind de verpakking maar verwarrend, je kunt het inderdaad ook lezen als in delen erbij doen tijdens die 10 minuten mixen, maar ik interpreteer het dus anders.

ja het klopt zoals chantal zegt. het "behangplaksel" niet in 1 keer erbij doen, maar idd in delen, tijdens die 10 minuten mixen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik doe het ook op de manier van Soof en heb altijd een heerlijke bc. Dus ik blijf het lekker op mijn eigen manier doen.
Ik laat de bc mix ook nog steeds maar een kwartier staan voor ik verder ga O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

ik doe het altijd in 1 x erbij..
ik doe eigenlijk nooit aan 'in delen toevoegen'

8

Hier wordt het er altijd in delen aan toe gevoegd.