1

Onderwerp: Kapsel mislukt?

Ik heb vandaag mijn 2e taart proberen te maken, maar toen ik hem uit de oven haalde schrok ik wel! Hij was alleen in het middn gerezen. En het bakpapier wat ik aan de zijkant gedaan had, zat ergens middenin. De vorm is silicone en 26cm, 5cm hoog, dus ik had hem verhoogd met bakpapier.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar :$ de vorige keer had ik een vies kant en klaar kapsel gekocht! En ging ik alleen vullen en bekleden! Maar nu lukt het bakken niet:( ik heb de temperatuur langzaam opgehoogd en heb een heteluchtoven, en heb minstens 10 minuten geklopt, maar heb alles meteen door elkaar gegooid! Is dat het probleem? En het rook heel erg naar ei& het was niet vereEn, althans alleen in het midden->het leek een ommelet!

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord! Groetjes Eveline

2

Re: Kapsel mislukt?

je moet eerst het ei, suiker en poedersuiker 10 min opkloppen
daarna de bloem, maizena en zout erdoor spatelen (ook even zeven)

ik heb niet heel veel ervaring, maar zo doe ik het
en zo lees ik het hier ook steeds op het forum

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

3

Als je met ''ik heb alles meteen door elkaar gegooid'' bedoeld dat je daarna de bloem en maizena erdoorheen hebt geroerd... dat zit daar het probleem. Je moet het idd er doorheen spatelen. Als je roert, roer je namelijk alle lucht er weer uit en zal het niet gaan rijzen. Als je het beslag te lang hebt geklopt, ook dan klop je de lucht er weer uit. Probeer dus de tien minuten aan te houden en spatel daarna de gezeefde bloem en maizena er doorheen.

4 Laatst bewerkt door EvelineTaz (24-12-2009 11:47)

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik probeer 't steaks nog een keer! En moet ik op een rooster of plaat bakken? En ik bedoel dat ik alles 10 minuten met de mixer doorelkaar geklopt heb!

5

Als je alle ingredi

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Het beste is op een rooster bakken, dan kan de hete lucht er goed bij! Succes met je taart!! :)

7

dankjulliewel! Ik ga zo even naar de appie en dan meteen aande slag! Maar komen er geen klontjes als je het bloem en de maizena allen maar erdoorheen spatelt?

Eveline

8

als je het eerst even zeeft is de kans op klontjes al een stuk kleiner
en goed spatelen, ook over de bodem heen
en bloem tijdens het spatelen toevoegen, beetje bij beetje

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

9

Dames,

Ik lees ook even lekker mee..

Als je de biscuitmix kant en klaar koopt van de hebshop, moet je dan de eieren ook eerst apart kloppen?

gr

10

Geen idee, ik maak mijn biscuitbeslag altijd zelf, maar mij lijkt dat dat op de verpakking staat. Logischer wijs lijkt me dat je idd eerst de eieren klopt en daarna pas de mix toevoegt.

11

Umran schreef:

Dames,

Als je de biscuitmix kant en klaar koopt van de hebshop, moet je dan de eieren ook eerst apart kloppen?

gr

Alles gaat gewoon gelijk de kom in en dan mixen.

12

jojade schreef:
Umran schreef:

Dames,

gr

Alles gaat gewoon gelijk de kom in en dan mixen.

Yep, de hele mikmak tegelijk in de kom en mixen maar. Super makkelijk en ook nog heel lekker!

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

Ik had van de week ook zelf biscuit deeg gemaakt, maar ik moet eerlijk zeggen dat de mix voor biscuit veel el veel lekkerder en luchtiger is dan het zelfgemaakte. En oh wat is het toch makkelijk :D Gewoon alles in een keer dr in en mixen maar, echt een aanrader!

Groetjes Serife..

14

heb van de week ook met de mix een biscuit gebakken en het was de eerste die perfect was en je kon gelijk alles mengen ideaal.

gr wendy beginner met taarten maken