1

Onderwerp: royal icing vraag

Ik heb bij taart en trends een zakje met royal icing mix gekregen. Nu wil ik dit van het weekend gaan gebruiken. Nu keek ik zonet op het zakje, maar ik ben blond dus volg het niet helemaal.

Op het zakje staat het volgende, Per 100 gram mix, ca 7 gr voor bloemenspuiten, ca 10 gr voor de rest water toevoegen en gedurende 4 minuten opkloppen.

Het is mij niet duidelijk hoeveel water per hoeveel gram mix ik moet toevoegen. Ik wil gewoon met een klein spuit mondje van die leuke lijntjes trekken.
Verder las ik op het forum dat iemand de keukenmachine ermee kapot had gedraaid?? Moet ik de garde gebruiken met keukenmachinen ( kenwood ) of met mijn handmixer???

Re: royal icing vraag

ik gebruik altijd een garde, of een vork, of een minigarde, of een gebaksvorkje.... nooit mn mixer. Ik dacht dat marianne haar mixer oid er mee had gesloopt. Stond eerst ook op de verpakking dat je mixer kan vastlopen.

Ik zou het gewoon proberen, dus paar drupjes water erbij en blijven roeren totdat je pieken kunt trekken. Dan afhankelijk van hoe dik je het wilt, doe je er extra water of poedersuiker bij.
succes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik zou eerst de dikste substantie proberen, dus 7 gram water hebben voor 100 gram mix. Even kijken of ie zo naar je zin is. eventueel steeds een paar druppels erbij tot het is zoals je wilt.

Ik doe het overigens wel gewoon in mijn Kennie. Maar niet met de garde, ik gebruik de klopper.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Icing is zo'n beetje het enige wat ik nog met m'n handmixer doe. Voor het gevoel zeg maar. Ik durf daar m'n kennie niet aan te wagen. Maar als je het wel doet, dan iig niet met de garde maar met de klopper.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik doe et altijd met een mini garde. 
Over hoeveel water voor de mi kan ik jeniet helpen.. ik maak royal icing van losse ingredienten ;)

6

Ik doe het ook in de kennie, dan eerst met de klopper, als dat erg zwaar wordt, met de deeghaak, gaat perfect!

Voor bloemen spuiten moet de icing iets dikker zijn, voor lijntjes kun je dus 10gr water toevoegen. Ik zou eerst iets minder doen (8-9 gr.), je kunt altijd nog een klein beetje meer erbij doen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me