1 Laatst bewerkt door monique2510 (22-12-2009 23:10)

Onderwerp: 24 cm biscuit wordt niet hoger dan 5 cm

Help...

ik probeer een mooie hoge biscuit te bakken van een cm of 7 hoog in een 24 cm bakvorm maar het lukt me niet,
het vreemde is dat ik ook een bakvorm van 20 cm heb en die wordt altijd zeker 7 cm
ik doe precies hetzelfde als bij de 20 cm bakvorm alleen met meer beslag natuurlijk

ik snap er niets meer van , ik maak zelf biscuitbeslag van het recept van dit forum
1 ei = 30 gr suiker en 25 gr bloem en 5 gr maizena  en snufje zout
doe de eieren eerst in warm water en mix min 10 minuten

ik bak op 170 gr 35 a 40 min , heb ook al eens geprobeerd de temp langzaam laten oplopen maar biscuit werd toen erg droog.

weet iemand wat het zou kunnen zijn ?

p.s ik heb de zoekfunktie ook gebruikt en heel veel tips gelezen maar ik kan echt niet vinden wat het zou kunnen zijn

2

Re: 24 cm biscuit wordt niet hoger dan 5 cm

gebruik je wel meer ingredienten dan in die van 20 cm? (ja ik weet het ...een hele flauwe opmerking maar kon het niet laten ;) O-))

ik zou gewoon een keer proberen met 1 portie ingredienten meer en kijken of het dan hoger gaat komen.

Succes en vooral de moed niet opgeven! De aanhouder wint!

3

Ik weet et ik weet et ik weet et!!!!!!!!!!

Jou bakblik is defect hahaahhahaha :+
:D:D:D

Ja ik zou ook probeeren war nathalie al zei ;) als et niet lukt dan is jou bakblik echt defect ;)

4 Laatst bewerkt door monique2510 (23-12-2009 12:00)

Zou het echt aan het bakblik kunnen liggen :think: ?
ik had namelijk al met een portie meer geprobeerd en dat scheelde niets helaas aan hoogte.

het lag inderdaad aan het bakblik, ik heb een nieuwe gekocht en nu is ie 7 cm
bedankt voor je reactie canadeesje :thumb:

5

whahahahahahahahaha super!!!!!!!!!!!!!

Ik had et ook heel lang geleden.. mij bakblikken bleef een beetje vettig.. toen had ik ook dikke koek ipv kapsel ;)