76

Re: Kennie-bezitters... Wie wil kijken naar dit filmpje??

Sorry, zag je reactie niet! Bedankt voor je mail.
Ik heb hem in Delft gekocht. Althans gekregen van mijn man.

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

77

Nou, ik dacht zo gek zal het wel niet wezen, dus ik deed de klopper er eens in in plaats van de garde. Nou, dat scheelt behoorlijk. Op dezelfde hoeveelheid mix is hij toch zeker een cm hoger (het kapsel dan he).

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

78

hier werkt de klopper ook beter!
ik had trouwens ook de eieren voor het eerst in warm water gelegd van tevoren.
best heet water uit de kraan, mijn hand kon niet in het water zeg maar.
toen de mix rustig afgewogen en zo, daarna de eieren erbij. ik denk dat ze 5 minuten in het water hebben gelegen.

79

Dames, die laatste foto's van mij zien er toch normaal uit??

Ik ga nu weer helemaal twijfelen door Deffie! Maar als hij al z

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

80

Precies, dus ga er nu maar van genieten dat je Ken aan kunt zetten en zelf een bakkie koffie kunt drinken (zittend op de bank... )..

Greetz Miranda

81

Teiget schreef:

Precies, dus ga er nu maar van genieten dat je Ken aan kunt zetten en zelf een bakkie koffie kunt drinken (zittend op de bank... )..

Pfieuw, dank je, dat had ik effe nodig!!

(ik ben helemaal niet een tikje neurotisch :o :O :o)

Liefs Domi

82

:lol: You're welcome!!!!

Greetz Miranda

83

Beste Domi,

Ik heb gereageerd op je eerste foto. Doordat ik zelf aan de gang ben gegaan met mijn eigen Kennie heb ik later mijn reactie geplaatst.
Geniet zeker lekker van je Kennie en laat je zeker niets wijsmaken hoor. Sorry als ik je op verkeerde gedachte heb gebracht, maar mijn reactie was op je eerste foto's.

Ik lees, dat de klopper beter werkt, dat ga ik de volgende keer dan ook proberen.

groetjes Deffie

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

84

Ook al was ik al tevreden over mijn Kennie, ik heb vanmiddag een kapsel gemaakt en eerst de kom in heet water gezet, eieren in warm water en hij is toch een stuk hoger geworden!

85

Bakkerij schreef:

ik gebruik eieren van de boer maat L
misschien dat het daaran ligt...

Dat is je probleem denk ik Bakkerij! Eieren maat L zijn zwaarder, dus moet je de hoeveelheid ei zonder schil wegen. De meeste recepten gaan uit van 50 gr per ei, eieren maat L zijn al gauw 70 gr per ei. Als je 5 eieren maat L neemt, heb je dus eigenlijk 100 gram ei te veel.

Je beslag blijft dan te nat, klopt helemaal met de foto die je liet zien. En gaar worden is dan natuurlijk ook moeilijker!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

86

Maar het blijft vreemd dat het met de handmixer wel lukt...
Volgens mij ligt het toch aan de Kennie hoor, ze heeft de hoeveelheden toch niet veranderd?

Liefs Domi

87

Jozien schreef:
Bakkerij schreef:

ik gebruik eieren van de boer maat L
misschien dat het daaran ligt...

Dat is je probleem denk ik Bakkerij! Eieren maat L zijn zwaarder, dus moet je de hoeveelheid ei zonder schil wegen. De meeste recepten gaan uit van 50 gr per ei, eieren maat L zijn al gauw 70 gr per ei. Als je 5 eieren maat L neemt, heb je dus eigenlijk 100 gram ei te veel.

Je beslag blijft dan te nat, klopt helemaal met de foto die je liet zien. En gaar worden is dan natuurlijk ook moeilijker!

daar kan best wat in zitten...
Ik heb pas geleden me eiren maat veranderd omdat ik dacht dat
ik hogere kapsels had
met de handmixer altijd M
maar met kennie altijd L
dus je zou best gelijk kunnen hebben!!!!
ik ga gelijk even opnieuw proberen
misschien wel een doorbraak ;)

88 Laatst bewerkt door carlykins (22-12-2009 23:49)

Is er dan ook nog verschil in de mx271 of de mx275? Ik zie dat de ene 12 snelheden heeft en de ander 6... ervaring iemand??
Heb namelijk net mijn goeiekope mixer om zeep geholpen...

http://www.bobshop.nl/catalog/products_ … ct_id=9851

*mijn leven is een geordende chaos*

89

Nee hoor, het laatste cijfer geeft alleen de kleur aan. Ik heb de MX275 (=blauw, met 12 standen).

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

90

Dus voor een creme kleurige betaal je 40 euro meer, maar die heeft dan wel 6 snelheden meer.. maar in welke mate gebruik je al die standen?? Ik zou denken dat 6 ook wel genoeg is? *beginnersdenker*

91

Jozien schreef:

Nee hoor, het laatste cijfer geeft alleen de kleur aan. Ik heb de MX275 (=blauw, met 12 standen).

Groetjes, Jozien.

de mx275 is de creme , de mx271 is de rode en de mx 273 is de blauwe

92

Ze hebben allemaal 6 standen maar ze noemen het 12...

Je kunt alleen naar stand 2-4-6-8-10-12.

Liefs Domi

93

Duh... zo kun je ook verkopen! Ik hoorde al van mijn man dat dat de strategie is van Kenwood.... de favoriete kleuren duurder maken.
Ok, thanks voor jullie info, dan weet ik genoeg :-)

94

carlykins schreef:

Duh... zo kun je ook verkopen! Ik hoorde al van mijn man dat dat de strategie is van Kenwood.... de favoriete kleuren duurder maken.
Ok, thanks voor jullie info, dan weet ik genoeg :-)

Tuurlijk dat is een hele logische strategie.
Populaire dingen zijn altijd duurder dan minder populaire is toch niks nieuws.

95

Daar heb je op zich gelijk in, maar om alleen om de kleur duurder te maken, terwijl het produkt hetzelfde blijft, voel je je dan niet ge-dingest?

96

ChantalS schreef:

Ook al was ik al tevreden over mijn Kennie, ik heb vanmiddag een kapsel gemaakt en eerst de kom in heet water gezet, eieren in warm water en hij is toch een stuk hoger geworden!

chantal, ik las dit en heb de kom eens goed heet afgewassen en toen meteen de ingredienten erin gegooid en gaan mixen... en hij doet het super ! Bij mij was de oorzaak van het niet goed mixen dus echt een koude kom. Ik ga hem niet ruilen, bedankt voor je tip !

Neem je dromen mee de dag in..

97

Ik heb ook op het punt gestaan om em te ruilen, maar toch niet gedaan... Vandaar dat ik nog even in dit topic reageer. :)

wat bij mij helpt:

- Eieren warm genoeg! Ons huis is zo koud en tochtig dat onze kamertemp. gewoon te koud is in de winter! De eieren voelen aan alsof ze uit de koelkast komen!

- Eieren zonder schil afwegen! 5 eieren in maat M is vaak al net meer als 250 gram. Dus ik haal er gewoon wat vanaf zodat het precies 250 gram wordt (of net wat je nodig hebt voor je biscuit)

- Water wat in de mix moet niet te koud maar lauw of warm.

Specifiek wat de Kenwood betreft:
- Kom elke keer ontvetten voor gebruik.
- Kom warmmaken.

en vooral: oven temp. en tijd aanpassen! Het is een hele andere mixer als mijn handmixertje, en ik ben er nu heilig van overtuigd dat dat dus een hele andere aanpak vereist wat de oven betreft!!
Ik had er in het begin nogal buikpijn van, maar denk dat met wat testen in de oven ik er wel uitkom! :)

98

Goede tip, zeker van die eieren wegen Maaike.

oja, dit wilde ik nog vertellen, Een vriendin van me had roestvlekjes in de RVS kom, en ging terug, na een maand, zonder problemen kreeg ze een andere ( en zonder ook maar zelfs in de doos te kijken !).

Neem je dromen mee de dag in..