1

Onderwerp: Afscheid met twee schele pinguins...

Vandaag mijn eerste bol-taartje gemaakt. En ook voor het eerst aan het "kleien" geslagen.
Het is een taart voor het kinderdagverblijf waar mijn dochter morgen afscheid neemt. Ze gaat na de kerstvakantie EINDELIJK naar school...
Het is een Chocoladetaart (van Nigella Lawson :-P ) met creamcheese/chocolade vulling.
Ik had de blauwe laag gemarmerd maar dat kwam helaas toch niet zo over uiteindelijk.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H88RYX3S.jpg

2

Re: Afscheid met twee schele pinguins...

O ja, de "sneeuw" is ook creamcheese/roomboter/poedersuiker

3

Hij is heel leuk met die twee schele pinguins :lol:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

4

Ook schele pinguins mogen er zijn! Ziet er goed uit en klinkt vooral ook heel erg lekker. Mag ik vragen waar je de schuimpjes vandaan hebt? Ik kon ze nergens meer vinden :S

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5 Laatst bewerkt door marjon1978 (22-12-2009 21:03)

Bij Dirk van de broek heb ik ze vandaan. Speciaal erop geplakt voor de kleinsten van n

6

Jammer...Dirk vd Broek hebben we hier niet :rolleyes:

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

grappig taartje

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

8

vind je pinguins errug leuk!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

wat een schattige pinguins, en wat een gaaf taartje!

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

10

makatralsy schreef:

Ook schele pinguins mogen er zijn! Ziet er goed uit en klinkt vooral ook heel erg lekker. Mag ik vragen waar je de schuimpjes vandaan hebt? Ik kon ze nergens meer vinden :S

Zijn die schuimpjes niet gemakkelijk zelf te maken? Eiwit kloppen, beetje suiker erbij, spuiten op de bakplaat en in de oven?

Ik vind hem in ieder geval heel erg leuk geworden :D
En die schele pinguins al helemaal! Haha

'Wees jezelf, er lopen al zoveel anderen rond.'
www.verslavendlekker.nl

11

katinka7 schreef:
makatralsy schreef:

Zijn die schuimpjes niet gemakkelijk zelf te maken? Eiwit kloppen, beetje suiker erbij, spuiten op de bakplaat en in de oven?

Ja :Y klopt, alleen heb ik er 170 nodig :S Vind ik een beetje veel om zelf te maken :)

12

De kinderen op het KDV vonden hem heeerlijk. Ik heb heel veel complimenten gehad, erg leuk (het was mijn eerste "openbare" taart hehe) Hij is helemaal op gegaan, incl. boompje en pinguins....