1

Onderwerp: silikomart

Na lang getwijfel ovr welke vormpjes ik moest kiezen voor het Kerstdiner heb ik Gisteren deze https://www.silikomart.net/_portal/navi … codlin=L02
nieuwe bakvormen gekocht van halve bollen, om met Kerst iedereen een kerstbal voor te schotelen.
Hoe lang denken jullie dat deze in de oven moet met chocoladebiscuitdeeg gewoon 20 minuten?

Verder om te vullen dacht ik aan het deels uithollen en dan vullen met ganache om de vorm te behouden?

Vriendelijke groet,

Anja

2

Re: silikomart

Ja hoor, net zo groot als cc's dus ook net zo lang in de oven. En een beetje uithollen lijkt me een heel goed idee.

Leuk trouwens die kleine bolletjes!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

uhm ik ben et niet eens met mirjam over hoe lang ze in de oven moet blijven :P
Biscuit bakt sneller als cupcakes.. iig in mijn oven is dat zo ;)
Ik heb de wilton miniball pan en de is ong net zo groot als deze.. ik dacht eerst 20 min en uh ja ik heb ze na 15 min uitgehaald en ze waren al echt over gebakken. 
Ik vond ze ook niet echt mooi worden met biscuit... maar dat kan ook aan mij liggen.. ik heb vanavond in de planning een hoop van de kleine bolletjes en de ga ik maken met cupcake mix (en natuurlijk wat langer bakken als met biscuit)

Ik heb uit de bodem trouwens een rondje uitgesneden... gevuld en rondje weer ingepropt werkte echt super.

4

Dank voor jullie antwoorden! Ze zijn voor Kerstavond maar ik moet er 10 maken du ik begin voor de zekerheid maar morgenochtend ipv avond....

5

Canadesje schreef:

uhm ik ben et niet eens met mirjam over hoe lang ze in de oven moet blijven :P
Biscuit bakt sneller als cupcakes.. iig in mijn oven is dat zo ;)
Ik heb de wilton miniball pan en de is ong net zo groot als deze.. ik dacht eerst 20 min en uh ja ik heb ze na 15 min uitgehaald en ze waren al echt over gebakken. 
Ik vond ze ook niet echt mooi worden met biscuit... maar dat kan ook aan mij liggen.. ik heb vanavond in de planning een hoop van de kleine bolletjes en de ga ik maken met cupcake mix (en natuurlijk wat langer bakken als met biscuit)

Ik heb uit de bodem trouwens een rondje uitgesneden... gevuld en rondje weer ingepropt werkte echt super.

oeps, sorry! Ik bak mijn cc altijd met gewone cake en niet met biscuit. En daar las ik nu blijkbaar ook overheen. Idd korter dan gewoon cakebeslag!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.