1

Onderwerp: Hoe kleuren jullie grote hoeveelheden marsepein?

Nou de vraag staat er al he, ik kneed me helemaal suf, krijg kramp in m`n handen en het schiet (echt!!) zowat in m`n rug door het krachtzetten.
Nu doe ik steeds m`n lap plat maken met m`n deegroller en dan steeds dubbel en dan zo goed mengen, het lukt wel maar het is een helskarwei!

Ik ben al op zoek naar een pastadraaier voor spagetti enz., maar die kan ik nog niet echt vinden....

2

Re: Hoe kleuren jullie grote hoeveelheden marsepein?

Ik warm de marsepein een seconde of 20 (als het een grote bonk is) op in de magnetron. Dan wordt ie een beetje warm (DUH! :lol:) en is het makkelijker kneedbaar. Verder ook op het aanrecht kneden, met crisco of poedersuiker op het aanrecht, net of het een grote bonk deeg is.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

Je marsepein even in de magnetron doen. Dan is hij zachter en kneed hij makkelijker.

Groetjes San

4

hey Jax we schreven tegelijk, maar toch was je sneller haha

Groetjes San

5

Sannn schreef:

Je marsepein even in de magnetron doen. Dan is hij zachter en kneed hij makkelijker.

Zijn wij het even eens zeg. :lol:

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

6

Haha, en nu weer! Nu was jij sneller.

whahahaha gewoon 2x tegelijkertijd

music was my first love and it will be my last

8

Hahahahaha ok sjenks, gaan we dat eens proberen!!!!

dit is toch duidelijk is een topic voor in 'bekleden,

[move] ---> daarheen dus

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ooooooh ships tuuuuuuuurlijk!! sorry!!!!!

11

De kneedfunctie van de broodbakmachine! Werkt super, ook om zelf MMF te maken.

12

pastamaker zijn te koop bij dille en kamille en de v&d dat ik weet. maar is wel smal.  10/15 cm

13

ik kleur sinds kort mijn fondant in mijn keukenmachine met de deeghaak.....ideaal!!!!

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

14

Zou ik echt niet doen daar kan je keuken machine echt niet tegen want je bent ongemerkt je tandwielen aan het slijten en dan wil je niet weten wat de kosten zijn om hem te laten repareren.

cicindy schreef:

ik kleur sinds kort mijn fondant in mijn keukenmachine met de deeghaak.....ideaal!!!!

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

15

kan je fondant ook een beetje warm maken in de magentron of gaat dat niet goed.

gr wendy beginner met taarten maken

16

wendy h schreef:

kan je fondant ook een beetje warm maken in de magentron of gaat dat niet goed.

Jep, kan ook. Doe het alleen niet te lang, anders smelt het.

Groetjes Laura!

17

Claudia Mv 2 schreef:

Zou ik echt niet doen daar kan je keuken machine echt niet tegen want je bent ongemerkt je tandwielen aan het slijten en dan wil je niet weten wat de kosten zijn om hem te laten repareren.

cicindy schreef:

ok, daar heb ik niet bij nagedacht, ik heb eigenlijk ook wel het idee dat de machine het vrij makkelijk aan kan......maar dan misschien maar niet meer doen?

18 Laatst bewerkt door Royal Pie (18-12-2009 21:55)

ligt bij mij echt aan de hoeveelheid. Laats heb ik 5 kg zelf gekleurd, nou dat doe ik dus niet meer. Dan haal ik het wel in de winkel.
Wit kleur ik zo en zo zelf niet meer.

Maar anders heb ik mijn eigen machine, MANLIEF nl hahahah
die vind het niet erg en zelfs leuk (krijgt hij spierballen van zegt hij) dus hij kneet zich hier vaak helemaal in het zweet hahah (figuurlijk he)

19

cicindy schreef:
Claudia Mv 2 schreef:

cicindy schreef:

ok, daar heb ik niet bij nagedacht, ik heb eigenlijk ook wel het idee dat de machine het vrij makkelijk aan kan......maar dan misschien maar niet meer doen?

Ik heb er de tandwielen van mijn kitchenaid al mee naar ze mallemoeren geholpen! Reparatie is niet voordelig en ik was hem toch een tijdje kwijt.

Ik adviseer niet meer doen!!!

Mvg,
Clementtiene

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Our house doesn't alway look like this... Sometimes it't worse.

20

Clementtiene schreef:
cicindy schreef:
Claudia Mv 2 schreef:

Ik heb er de tandwielen van mijn kitchenaid al mee naar ze mallemoeren geholpen! Reparatie is niet voordelig en ik was hem toch een tijdje kwijt.

Ik adviseer niet meer doen!!!

Mvg,
Clementtiene

ik vind het jammer, maar doe het dan toch maar weer zelf. bedankt voor de tip!

21

wat stom dat kitchenaids er niet tegen kunnen... op school doen we het wel altijd in de machine maar dat zijn dan wel weer hobarts van 1200 euro p/s ;)