1

Onderwerp: Vulling soesjes

Hai,

Ik ben niet zo'n ervaren bakster, maar wil graag een soezentoren/-taart maken als dessert voor kerst. Ik weet hoe ik 'm wil decoreren (als kerstboom met o.a. zilverpillen en met pure chocolade), maar zit nog wel met 2 vraagjes:
- Kan alle op de site genoemde vulling voor taart of cake ook worden gebruikt als vulling voor soesjes?
- Hoe lang van te voren kan ik gaan vullen en stapelen zonder dat alles zacht wordt???

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..! Dank alvast!

Groetjes Soes

2

Re: Vulling soesjes

Je kan diverse vullingen gebruiken voor de soesjes hoor. Zolang de vulling maar niet te nat is. Banketbakkersroom, slagroom, verschillende soorten mousse etc. moet geen probleem zijn.

Een dag van te voren maken lijkt me geen probleem. Misschien zou je ze in chocolade kunnen dopen, dan zijn ze steviger

Succes

3

Je kan ook vals spelen net als ik ;)  Ik heb 2 dozen soesjes in de vriezer.. de ga ik ook als een toren maken en drizzelen met chocolade en zo :D  Ik vond et goedkoper en natuurlijk veel makkelijker als alles zelf maken. 
Vorig jaar ook al gedaan.  Als je ze maar goed koel hou kan et makkelijk een dagje van te voren.  Ik heb alles bevroren gestappeld en gelijk gedecoreerd.  en hup de koelkast in

Als je et de moeilijk manier wil doen zou ik kiezen voor een iets stevig mousse.  En geen stroop of creme achtig vullingen gebruiken.

4 Laatst bewerkt door Soes (21-12-2009 22:05)

Hoewel vals spelen aantrekkelijk klinkt..haha...Ik vind het wel leuk om een bijzondere vulling te maken. Dat verwacht je niet als je een soesje eet. Ik dacht na jullie advies aan ' hemelse modder' en bokkepootjes-slagroom  vulling zoals hier genoemd op de site. Het is prettig te weten dat het een dag van te voren kan, dat had ik zelf niet gedurfd!
Dank!

5

Ik heb laatst soesjes gevuld met banketbakkersroom. Was echt veel te zwaar als vulling. Niet lekker en veel te machtig. Ik zou het gewoon bij slagroom houden..is echt veel lekkerder! Wat wel lekker is, is een smaakje aan de slagroom geven. Bijvoorbeeld mokkaroom maken ofzo.