1

Onderwerp: Eivrije taart wordt niet gaar :(

Hallo,

nou, had hier vorige week een vraag gesteld over eivrije biscuit, en een linkje naar het recept gehad, maar ik krijg hem maar niet gaar, en als ie dan een dagje staat (afgedekt uiteraard), wordt het kei- en keihard!
Heeft iemand nog een tip voor me? Hoe krijg ik hem wel gaar, (ik heb zowel een kleine vorm geprobeerd waarin ie goed omhoog kwam, als een wat grotere vorm, waarin ie ook erg laag bleef). Of kan ik beter een ander recept proberen? Cake misschien? Maar is dat niet te zwaar alles bij elkaar (qua machtigheid)?

O, en verder lees ik -als beginner- van alles en nog wat over verschillende dingen om mee te decoreren enzo en ik vroeg me af of er ergens een overzicht is (hier of op het www) met how-to's en wat wanneer en waarvoor handig is?

Thanks alvast!
Heb overigens vorige week wel een gewone marsepeintaart gemaakt met aftereight-vulling en daarvan heeft mijn familie met smaak zitten smullen iig :D Had hem enkel bekleed, verder nog niet gedecoreerd, (geen marsepein meer en door de sneeuw werd de winkel een beetje onbereikbaar :(), maar dat is dus alvast wel gelukt, :)

2

Re: Eivrije taart wordt niet gaar :(

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden, ik heb namelijk nog nooit een eivrij biscuit gebakken.
Als je ideeen wilt over het hoe en wat van decoreren, zou je misschien eens op dit forum kunnen kijken bij....decoreren.
Genoeg tips, trucs en ideeen.

Succes.

3

Hoi Rozemarijke, hier links in de oranje balk is een mega overzicht van how-to's!
Echt super veel, succes! :)

4 Laatst bewerkt door MyrnaZ (23-12-2009 13:57)

Ik maak de eivrije taart regelmatig en heb in het begin wel eens het zelfde probleem gehad. Ik heb wat ge

Groetjes Myrna