1 Laatst bewerkt door AnjaS (14-12-2009 18:00)

Onderwerp: Merenque botercreme invriezen

Ik las dat je Merenque botercreme heel goed kunt invriezen, en dat het op die manier enkele weken  houdbaar is.
Maar krijg je het na ontdooien wel weer zo mooi glad? Hoe lang van te voren haal je het uit de vriezer? Moet je het dan weer mixen om het glad te krijgen?
Ideaal natuurlijk om het enige tijd van te voren alvast klaar te maken, op een verloren momentje, voor de drukte aan van de Kerstdagen.

2

Re: Merenque botercreme invriezen

Maar krijg je het na ontdooien wel weer zo mooi glad?
Ja, dat is geen enkel probleem

Hoe lang van te voren haal je het uit de vriezer?
Ik leg het 24 uur van te voren in de koelkast en een uur van te voren laat ik eht op kamertemperatuur komen.

Moet je het dan weer mixen om het glad te krijgen?
Ik doe dat altijd wel, maar ik hoor ook wel van mensen dat het niet perse hoeft.

groeten, Marieke

Ik haal het ook de avond ervoor uit de vriezer en dan kan je het sochtends gelijk gebruiken, je hoeft het ook niet meer op te kloppen het blijft mooi glad, ook als het uit de vriezer komt.

Succes!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

4

Is het dan ook zacht?

5

Inderdaad is de creme dan zacht, heb het geprobeerd, en nog even een half uurtje  in een kastje gezet voor het gebruik, maar ik kon hem direkt smeren. Ideaal, beetje in het voren werken, heb 1 eiwit gebruikt, en dit is voor een vorm van 24 voldoende voor een lekkere dikke laag.