Onderwerp: Bar Mitswa/Chanuka taart
Na een lange tijd geen taarten te hebben gemaakt wegens ziekte vandaag weer mijn eerste. (ook daarom heb ik helaas lang niet op de site kunnen kijken en reageren op al jullie pracht!) Het moest wel een makkelijke/simpel worden met niet al te veel werk omdat mijn energie niveau nog niet optimaal is. Veel voorbereidend werk gedaan zoals de vlammen aan de zijkant waarbij ik ook bij jullie om hulp had gevraagd voor het zilver verven. Nog bedankt hiervoor!
De taart is voor een bar mitswa jongen, een joodse jongen die 13 jaar wordt en meerderjarig is. Ook is het nu chanuka, lichtfeest (kijk maar hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=76368) dus ik wilde ook iets wat met chanuka te maken had.
Meestal wordt er een feest gegeven ter gelegenheid van de bar mitswa. Ik heb de taart uiteindelijk nagemaakt van de uitnodiging:
De vlammen eromheen zijn voor het chanuka feest.
Boven de menora, de kandelaar met lichtjes staat de naam van het jongetje. Onderop staat nog Mazzal tov, gefeliciteerd.
Moeders kreeg kippenvel toen ze zag dat het zo persoonlijk was en ze weet hoeveel moeite deze taart me heeft gekost dus ze was er extra blij mee. Nou ikke ook!
Nu maar hopen dat ik gauw weer meer energie heb om neer meer taarten te maken!
Bedankt voor het kijken en op en aanmerkingen zijn altijd welkom!
Groetjes!