1

Onderwerp: Cm Stapeltaart

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik 3 bakvormen gekocht van PME 25-20-15.. Maar ik vind de vorm niet echt mooi voor een stapeltaart.. het lijkt of de 5 cm onderscheid weinig is..

Ik heb heel veel berichtjes gelezen via de zoek balk over de bakvormen en welke merk goed is enz enz..

Maar welke cm het beste is heb ik niet gelezen of over het hoof gezien...

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes,

Umran

2

Re: Cm Stapeltaart

Ben het met je eens; heel vaak wordt 5cm gebruikt, omdat dat standaard maten zijn, maar e

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

en als je 3 of 4 lagen wilt hebben, waar begin je dan mee?

37,5?

4

3 lagen kan met 12,5 - 20 - 27,5
4 kan evt. met 10 - 17,5 - 25 - 32,5

Of alles nog eens 2,5cm groter.

Ik ga hierbij uit van de PME-pannen die tussenmaten hebben. Maar misschien kun je ook wat met gewone springvormen die je verhoogd met bakpapier, die zijn er meestal met tussenstappen van 2cm, dus dan kun je voor 6-8cm verschil gaan, afhankelijk van je 'start' maat.

5

Juist om deze reden heb ik alle tussen maten onder de boom staan hahaha heeeel erg handig. Na kerst heb ik alles van 7.5cm - 35cm :D en shhhhhhhhh niet door vertellen.. ik heb al een paar van de cadeau pannen gebruikt ;) hahahahahaha. 
En ik heb trouwens alles van 7.5 cm hoog... 10 was ook wel mooi geweest.. maar ik had liever alle maten etzelfde hoogte ;) en liever alle maten ipv 3/4 van ze maar wel 10cm hoog.

6

Ik ben een beginner dus ik wist het niet toen ik het kocht.. Dus heb 25-20-15 gekocht... Dus moet langzamerhand ook de tussen maten kopen :)

Eigenlijk heb ik dan niet zoveel aan deze maten omdat een tussenmaat van 5 cm niet mooi is maar meer 7,5. Als ik tot dan toch deze maten gebruik, wordt het dan wel mooi?

7

Ik weet niet hoe ik de link kan doorsturen, maar bij de stapeltaarten heb ik vanavond een taart geplaatst (25, 20 en 15). De titel is zwarte stapeltaart met rode anemonen. Kijk zelf maar of je het wat vindt!

8

Umran schreef:

I
Eigenlijk heb ik dan niet zoveel aan deze maten omdat een tussenmaat van 5 cm niet mooi is maar meer 7,5. Als ik tot dan toch deze maten gebruik, wordt het dan wel mooi?

Natuurlijk heb je er wel veel aan! Het is niet gelijk zo dat een stapel met 5cm ertussen niet mooi is hoor, maar ik ben het wel met je eens dat meer tussenruimte vaak net wat meer sjeu geeft. Maar dat neemt niet weg dat je prachtige stapelt met 5cm er tussen kunt maken hoor ;)

9

Je zal toch niet altijd stapelen, dus die maten kan je dan toch gewoon voor losse taarten gebruiken.
Bovendien is het heus niet altijd minder mooi met 5 cm, kijk maar http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=77154 Hier ben ik zelf heel tevreden over.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Ja, maar jouw taarten vind ik altijd mooi :)

11

Ik vind het best netjes staan als er 5 cm tussen zit maar dan moet het wel een "rustige" taart zijn. Als je de rand ook wilt gebruiken om decoratie op te zetten is het mooier om wat meer ruimte te hebben en dan is 7,5 cm wel weer erg mooi.
Ik heb dan ook veel tussenmaten en kan dus lekker spelen met de maten :).