1

Onderwerp: Koekhuisje

Ik wil voor 1e kerstdag een koekhuisje maken. Waar kan je die het beste van maken? Gingerbread of kan het ook met "gewone" koek? Ben als de dood dat als ik het in elkaar wil zetten die koek breekt, maar dat zal wel minder zijn met gingerbread of niet? En heeft iemand nog een makkelijk recept?

Hoe lang van te voren kan je zo'n huisje eigenlijk maken, ben bang dat het zacht wordt en in stort...

groetjes Willemijn

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

2

Re: Koekhuisje

Ik kan je niet helpen met de vragen over het maken....maar je kunt ook zo'n koekjeshuisje kopen bij de Ikea. Die zijn meteen goed, breken niet zo snel en houden zich ook lang. Je kunt die dan evengoed zelf naar smaak versieren!

3

Die heb ik vorig jaar gekocht en dr was er niet 1 heel van !!

Gr. katy

4

Gingerbread recepten vind je heel makkelijk via google.. als je wil dat je huis wel inelkaar blijft kan je et beter zelf maken ;)
Ik heb vorig jaar ook de ikea huisjes gekocht.. de bedoeling was 4 te versieren.. en ja ik had geluk dat ik genoeg heel stukken had om 2 te maken.  plus de smaak was ook niet echt super.  Mij moeder heeft toch na mij drama vorig jaar eentje gekocht.. en de was ook niet super.. alle stukken waren heel.. maar toen zij et wou maken viel een van de "muren" om en ja de was niet meer te reden. 
Xenos verkoopt ze nu ook.. maar de zijn kleiner en kosten 2 keer zoveel als de ikea huisjes.. maar ik denk dat de kwam met versieringen.

5

je kan ook speculaas maken. Maar of je dan gingerbread of speculaas maakt is om het even in principe.

6

Heb net zo'n "lebkuchen" gegeten, uit duitsland, en volgens mij maken die daar ook huisjes van, en dat smaakte precies naar taaitaai, dus zoiets zal ook wel volstaan.
Speculaas durf ik niet aan, dat breekt al als ik er alleen maar naar kijk!!

Kijk eens op http://www.gingerbread-house-heaven.com/ en ik zou gewoon gingerbread gebruiken en icing, werkt als een trein..

8

Kan heel goed met gewone koek hoor!

Het is niet moeilijk en heel leuk, zo'n koekhuis :Y Heb het pas nog gedaan:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75136

Op de laatste pagina met reactie heb ik nog wat tips en trucs gezet :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Bedankt voor de tips!! heb inmiddels een de stukken gebakken (wel van gingerbread-deeg) en dat ziet er best stevig uit, binnenkort als ik tijd heb inelkaar plakken, hopen dat het allemaal een beetje past, maar moet wel goed komen :)

10

Iemand nog goede recepten of sites hiervoor?