1

Onderwerp: tijdens nacht in koelkast kleine plasjes her en der naast taart

hoi hoi,

Vraagje. Ik heb gisterenavond mijn taart bekleed en begin gemaakt van het puzzelplaatje, toen ik klaar was in kunststof taartdoos in koelkast gezet met de deksel er met een kiertje bovenop. De vorige taart had ik compleet afgesloten en toen was dit ook al gebeurt, maar ik nam aan dat dit kwam doordat ik hem zo hermetisch verpakt had, ;-) Nu dus op een kier de deksel maar nu zag ik vanmorgen dat er alweer hele kleine plasjes her en der liggen. Hoe komt dit, en hoe kan ik dit voorkomen?? Het gebeurt dus niet tijdens het maken, maar in de koelkast gewoon.

groetjes Susan

taartelijke groetjes ;-) Suus

2

Re: tijdens nacht in koelkast kleine plasjes her en der naast taart

Waar heb je mee gevuld/afgesmeerd/bekleed?

Kan het condens zijn?

Is de bekleding overal nog mooi en intact!

Wat zijn het voor plasjes? Water of iets anders?

Waarom in een kunststof doos? Ik denk dat het daar door komt, mits je niet geks hebt gedaan mbt de antwoorden op de vragen die miranda stelt.

Ik zet mijn taarten altijd zonder extra omhulsel in de koelkast. Koelkast op warmste standje en is nog nooit fout gegaan.
mocht je er toch iets omheen willen, dan kun je beter een taartdoos doen, die is niet helemaal dicht, doordat het karton is met kiertjes zeg maar ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Waarmee heb je afgesmeerd? Zou het kunnen dat het het vocht uit de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Zet mijn taarten zonder doos in de koelkast en deze staat op de normale stand, omdat anders de vriezer die eronder zit ontdooit en de andere levensmiddelen te warm worden. Heb dit (gelukkig) nog nooit gehad. Zet

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken

6

Komt door condens doordat je een kunststof taartdoos gebruikt. Ik heb het ook wel 's gehad. Nu bewaar ik het in de koelkast zonder deksel (en zonder geurende andere producten!!!!). Alleen bij bewaren buiten de koelkast gebruik ik een kunststof taartdoos.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

Hoi hoi, hij is gevuld met een laagje vruchtensmurrie of hoe ik het maar noem, en een laagje botercreme. Bij het vruchtenspul heb ik keurig een dijkje gespoten zodat het niet in kontakt komt met de bekleding (dat mag toch niet?) Ik heb hem toen ingesmeerd met botercreme en daar de marsefont overheen gedaan. Het is een plasje spul in de kleur van de marsefont dus het lijkt gewoon dat dit spul smelt? De bekleding zelf ziet er wel redelijk mooi uit nog, vind ik....Misschien is hij iets slapper geworden? maar nauwelijks merkbaar hoor.......Dus wat kan het dan zijn, puur de verpakking waarin ik de taart wegzet, of is er nog iets anders mis??

groetjes Susan

taartelijke groetjes ;-) Suus

8

Door de plasticdoos komt de vocht uit de botercreme.. mengt met de kleurstoffen van de marsefond en loopt eronder uit. 
Tja ik zeg gewoon maar wat :+