1

Onderwerp: Ohohhh hoe ga ik dit voor elkaar krijgen....

Hoi hoi,

Ik ben pas beginnend bakster, maar vind het wel echt super leuk!!
Had laatst in een ochtendje zo'n herfstblaadjes-bolletje in elkaar geflanst en daar was een van de eters zo enthousiast over dat ze graag wilde dat ik een yellow submarine taart voor haar docher zou maken... maar da's nog wel even heel andere koek!!  (ik vond sowieso dat ik nog niet echt aan opdrachten toe was, heb er ook bij gezegd dat ik het dood eng vind, maar het wel wil proberen, maar dat was allemaal prima)
Dus heb een beetje zitten zoeken op internet, en wel bedacht dat ik hem sowieso van te voren ga maken en invriezen (dan kan ik wat fiasco's incalculeren :P).... ben wel wat huiverig voor het invriezen want dat heb ik ook nog nooit gedaan, maar goed, da's van latere zorg en heb daar al wel wat topics over doorgespit, dus zou goed moeten komen...
Maarrrrr nu vond ik dit plaatje:
http://cfs11.tistory.com/image/16/tistory/2009/03/19/09/40/49c1948251acf
Lijkt me echt superleuk om te doen, dus ga het in ieder geval proberen (hmm... misschien overschat ik mezelf een beetje :think:)
Maar zijn er tips om te voorkomen dat het niet een gammel inzakkend gebeuren wordt? qua vulling en biscuit ofzo...
Of nog andere goeie tips, want ik heb dus echt bagger weinig ervaring (heb nu een stuk of 5 taarten gemaakt, maar die waren gewoon rond)

(mocht het totaal niet lukken kan ik dus over naar zoiets:
http://a0.vox.com/6a00c225256c85f2190100a7fcbbd8000e-500pi

Bedankt alvast!!

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

Re: Ohohhh hoe ga ik dit voor elkaar krijgen....

voor het snijden, als je met biscuit gaat werken: zorg voor een scharp met, met wat kartels, maar niet te grof. Een broodmes heeft de grove kartels, waardoor je snel happen uit je biscuit krijgt.
Eventueel kun je het kapsel ook even invriezen en dan direct uit de vriezer in vorm snijden, dan snijd het gladder. Maar hoeft niet per se hoor.

ik weet niet hoe hoog je van plan bent om hem te maken, maar als je echt de hoogte in gaat, zou ik hem stutten als een stapeltaart. Dus met stokjes en een taartkarton ertussen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Als ik jou was zou ik niet aan een 3d taart beginnen ;) maar ja dat ben ik. 
Wat je zou kunnen doen is een gewone ronde taart maken... en een yellow submarine puzzelplaatje erop doen.  De puzzelplaatje kan je van te voren maken.. de taart ook.. en gewoon dagje ervoor alles bij elkaar gooien ;)
Als je geen taart/tijd drama wil zou ik ook niet de hele taart invriezen.. ontdooi dramas zijn veeeeeeel erger als taart/tijd dramas.

4

Ja, invriezen zou ik ook liever niet doen, maar ze willen hem 1 januari om een uur of 12 hebben en ik moet oudejaarsdag gewoon werken en om nou met de jaarwisseling aan het bakken te gaan heb ik niet echt zin in (en heb sowieso een feestje), dus heb niet zo veel keus wat dat betreft....

Ik ga 2e kerst dag es kijken wat ik precies ga doen (ben niet zo van de puzzelplaatjes, maar kan altijd een maken voor reserve natuurlijk)

Forget love, I'd rather fall in chocolate.