1

Onderwerp: 2 taartjes tegelijk in de oven.....

Hallo,
Ik heb net 2 taartjes tegelijk in de oven gehad, 1x 20 cm en 1 x 26 cm. Ze pasten mooi naast elkaar. Nu is echter bij beide taartjes dat het niet echt omhoog is gekomen, ja een beetje wel, maar dan in het midden, ze kwamen nog niet boven de vorm uit. Kan dat komen omdat ik ze er tegelijk in had?
Ga nu opnieuw 1 maken en zat te denken om er iets meer ingredienten in te doen, of zou ik dan weer teveel hebben?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: 2 taartjes tegelijk in de oven.....

Wij hebben altijd thuis appelcake (in ronde vorm) tegelijk gebakken. (verschillend formaat) En dat is nog nooit een probleem geweest.. Nu weet ik niet of het verschil maakt met jouw taartjes.

Maar voor welke temperatuur heb je gekozen? En hoelang? Misschien dat het daardoor komt.

Succes :D

'Wees jezelf, er lopen al zoveel anderen rond.'
www.verslavendlekker.nl

3

Ik bak ook heel vaak twee taartjes in de oven en dat gaat eigenlijk altijd goed.
Maak de mix voor deze taartjes ook altijd in 1x met m'n Kennie.

Misschien moet je even goed op de hoeveelheden van de ingredi

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

4

Heb net de 26 cm nog maar eens gemaakt, maar dan met de hoeveelheden voor 28.......maakt een klein beetje verschil. Toch maar eens bijhouden de volgende keer wanneer het wel en niet goed gaat. Ga nu van beide 26 cm. gewoon bijsnijden en daar 1 taart van maken.

5

zou 1 ei extra erin al veel verschil in hoogte uitmaken?

6 Laatst bewerkt door ssabinee (18-12-2009 14:50)

Hou je de hoeveelheden/tabel van het forum aan? (Links op het scherm)
Mix je wel lang genoeg? Echt minimaal 10 minuten en nog 1

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

7

BIj mij moet het altijd wel wat langer in de over, 4 kleine boltaartjes duurt bv wat langer dan 1, of bedoel je dat niet?

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

8

Je moet je oven niet te vol doen, bij mijn oven is dan de warmte verdeling niet goed en worden dingen slecht gaar..

Ik weet nu in ieder geval precies hoeveel cupcakes ik tegelijk kan bakken :P

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

9

Gebruik jij mix? of losse ingredienten? Want met de mix kan ik niet zien dat jij de hoeveelheid voor 28 nodig heb voor een redelijk hoog taart van 26cm.
Anywho... niet te veel in je oven doen.... en ook de bakblikken niet tegen elkaar zetten.  Er moet wel iets ruimte tussen zijn..  anders wordt de warmte goed goed verdeeld.

10

ik gebruik idd de mix van de webshop.
Ach ik denk dat ik gewoon vaker een taartje moet bakken en dan even uitproberen....
sabinee, ja ik heb 10 min. gemixt op de hoge stand en daarna nog 2 op de laagste stand.

11

ik zet soms weleens 3 taarten in 1 oven... heboch  ook wel een megaoven... en alles gaat goed....

Lekker feestelijk rond.....