1 Laatst bewerkt door carol (17-12-2009 18:12)

Onderwerp: alvast me kerstengeltjes en boompje gemaakt,voor op de taart

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3M4WDSH.jpg
deze zijn best leuk geworden,en dit weekend gaan ze op de kersttaart,
heb alles met tylose gedaan en 1 nacht laten drogen,maar echt hard zijn ze niet,ga toch eens informeren of ik wel het juiste spulletje heb,en dames commentaar is bij mij altijd heel welkom,ben erg leergierig.
    groetjes Carla

2

Re: alvast me kerstengeltjes en boompje gemaakt,voor op de taart

ohhhhh wat lief........

3

Wat een schatjes

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

4

vind ze super leuk!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

5

Heb je ze met fondant of met marsepein gemaakt? Als je ze met fondant gemaakt hebt, van welk merk dan?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

ziet er leuk uit hoor!!! :Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

7 Laatst bewerkt door carol (17-12-2009 19:44)

hallo Katja,ik heb van FunCakes gebruikt ,en niet van marsepein,want begreep dat je 1:3 moet gebruiken en ik heb 1:4 (FunCakes), de vorige kerstengel is in de prullebak gegaan na tig pogingen,die bleef echt zacht en zakte helemaal in,mijn probleem is dat het toch te zacht blijft ,waardoor het toch vervormd,maar zal toch wel een x lukken,trouwens die van jouw zijn super.
   groetjes Carla

8

carol schreef:

hallo Katja,ik heb van FunCakes gebruikt ,en niet van marsepein,want begreep dat je 1:3 moet gebruiken en ik heb 1:4 (FunCakes), de vorige kerstengel is in de prullebak gegaan na tig pogingen,die bleef echt zacht en zakte helemaal in,mijn probleem is dat het toch te zacht blijft ,waardoor het toch vervormd,maar zal toch wel een x lukken,trouwens die van jouw zijn super.
   groetjes Carla

:think: funcakes is toch marsepein? Of vergis ik me nou... Marsepein wordt sowieso nooit helemaal hard. Als het echt keihard moet worden, kun je beter fondant met tylose gebruiken. Let er op dat je dan niet Ballina bestelt, want die hardt dus ook niet uit (is alleen maar om de taart mee te bekleden)

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

9

WAUW!!!
wat zijn ze alle 3 mooi geworden zeg!!!

10

Katja ,je hebt helmaal gelijk van FunCakes heb ik de marshmallowfondant en marsepein, inderdaad dus WEL Balinna,nou weer wat geleerd en ben er nu achter waarom het bij mij mis gaat,super bedankt voor je opmerkelijkheid anders had ik nog wel  een tijdje doorgemodderd voor ik er achter was ,moet dus voor boetseren de andere versie hebben,ben er blij mee dank je .
groetjes Carla

11

Ik vind ze geweldig leuk! Hoe heb je die haren gedaan? Ben echt uren bezig geweest met de haren van mijn engeltjes...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

12

de haren waren echt heel simpel,deed vroeger al met klei ,dunne sliertjes rollen met je vingers en dan nog ff met de smoother rollen ,worden ze mooi gelijkmatig uiteinde bijelkaar en dan in elkaar draaien en de donkere is met een mesje stukjes snijden en dan erop plakken  zo gepiept sukses   groetjes Carla

13

wat een schatjes!

14

Vind ze superlief die engeltjes van je. En complimenten over de haardracht, die vind ik helemaal leuk! Dank je voor de uitleg, ga 'm snel eens proberen!

"Begin de dag met een dansje..."