1

Onderwerp: Kleuren chocola voor lollies geven heeeel erg af?

Hoi

Ik heb gisteren voor het eerst chocoladelollies gemaakt voor de traktatie van mijn zoon. Maar nou heb ik dochterlief gisteren laten proeven en blijken ze gigantisch af te geven. Werd dus een echte knoeiboel met blauwe mond, tong en tanden. Wil ze zo toch niet uit gaan delen. Doe ik iets verkeerd of is dat altijd zo?
Ik heb de speciale kleurstof voor chocola van wilton gebruikt in combinatie met witte chocolade.

Groetjes Marlies

Groetjes Marlies

2

Re: Kleuren chocola voor lollies geven heeeel erg af?

ik maak heel vaak chocolade lollies en ook op bestelling..heb nog nooit gehad dat ze afgeven...maar ik kleur mijn chocolade niet..ik gebruik of candymelts of candywriters voor het in kleuren van de kleuren en daarna vullen met gewenst melk of witte chocolade

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

3

Dan zal het waarschijnlijk daaraan liggen. De gele geven nml niet af maar de blauwe...... Maar ja al die kleurtjes zien er wel zo gezellig uit he?

Groetjes Marlies

4

mag ik mij even voegen in dit onderwerp, ik heb gisteren geprobeerd lollies te maken met van callets van CK. Of ik het nou in de magnetron smelt of in een pannetje au bain marie, het blijft pasta en smelt niet, er valt zo niet mee te werken.
hebben jullie misschien enig idee waar dat door zou kunnen komen ?

5

marleen.. mssn toch te warm gemaakt.. of te snel gesmoten.. ik gebruik altijd de van CK en heb nooit probleemen (alleen een keer met rood.. maar de was dus een beetje verbrand)

6

ok dan ga ik het vanavond nog eens proberen met nieuwe callets in het flesje.
De eerste serie was inderdaad te heet, de 1e 2 flesjes had ik in gekokend water staan (wilde even snel proberen) en toen smolten de flesjes al.
Misschien dat het water daarna toch nog te heet was