Onderwerp: Best Brownies ever!
Ja, ik weet het; overdrijven is ook een kunst, maar dit is echt niet overdreven
Ik hoop dat iemand het uit gaat proberen en ben dan heel erg benieuwd naar jullie oordeel/ervaring/reacties, wel opschrijven, hoor!
Het is 'from scratch', dus iets meer werk dan met mix, maar zoooooo de moeite waard
1 cup zachte roomboter ( =240 gr)
2 cups donkerbruine basterdsuiker (= 360 gr)
6 ounces pure chocolade ( in stukjes en gesmolten) (= 170 gr)
4 eieren
10 ml vanille essence
1 cup bloem (=120 gr)
12 ounce chocolate chips ( = 340 gr, ik heb 200 gr gebruikt)
1 cup pecan noten (=110 gr)
24 zachte caramels (ik gebruik de zachte variant van Werther's Echte) (=125 gr)
30 ml melk
Verwarm de oven voor op 175 graden. Bedek een bakvorm van 33cm x 23 cm met alu-folie (over de randen heen laten vallen) of bakpapier en spray met bakspray. Mix boter tot creme, ( ca. 30 seconden), voeg dan de bruine suiker toe. Voeg de gesmolten chocolade toe, mix tot alles goed gemengd is. Meng de eieren er 1 voor 1 door en ook de vanille. Voeg de bloem toe en daarna op de laagste stand de chocolate chips en de pecan noten.
Doe de helft van het mengsel in het bakblik en bak 15 minuten. In de tussentijd, verwarm in een pannetje met dikke bodem de caramels met de melk tot ze glad en gesmolten zijn. Druppel deze saus over de halfgebakken brownie laag. ( NIET smeren, dan trek je de hele laag aan stukken + ). Verdeel -voorzichtig weer!- de rest van het brownie-mengsel er overheen en bak 25-30 minuten totdat de randen er hard uitzien en de bovenkant droog. Laat op een rek afkoelen. Neem dan de folie uit het blik en haal het van de brownies af. Met een heet mes snijden in ca. 32 stukken.
En dan kunnen ze er zo uitzien
Ik kijk uit naar jullie recensies!
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>