1

Onderwerp: welke betaalbare oven

ik ben een beetje aan het rond neuzen geweest naar ovens. maar de prijzen verschillen zo erg. het hoeft geen fornuis te zijn want helaas kan ik die weer niet kwijt. nu kwam ik uit bij de ikea wie heeft er ervaring met een oven van de ikea of heeft een andere tip voor me.
het liefst heb ik er een van 90 breed maar met een van 55/60 kom ik ook al een eind denk ik. ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

2

Re: welke betaalbare oven

Hallo Jolanda,

Vragen over ovens horen in bakken en vullen tegenwoordig. Vandaar dat ik je berichtje even verplaatst heb. Verder heb ik geen tip voor je, behalve dan dat ik een Ikea magnetron heb (van Whirlpool) en die doet het heel goed, maar daar heb je dus niks aan :+

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Re: welke betaalbare oven

Hi,

Ik heb niet echt een tip over merk of zo (heb zelf een godin van 140 breed met 2 loeien van ovens, dus is groot en ook niet echt goedkoop, niet waar jij naar op zoek bent). Maar waar je op met letten is hoe je hem gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld zo'n enorm bakbeest omdat dat ding continue aanstaat. Neem in ieder geval je favoriete bakblikken mee naar de winkel en kijk of het goed past. Ik houd erg van mijn gasoven maar er zijn ook mensen die verzot zijn op hete-lucht, dus bepaal (op basis van eerdere ervaring) wat jij het fijnste vindt werken. Kijk goed of hij makkelijk is schoon te maken (pyrolyse schijnt ideaal te zijn). En wat een goede oven moet hebben is dat hij in staat is om eenmaal opgewarmd de goed temperatuur vast te houden (dat gaat nog wel eens mis bij hele goedkopertjes).
Bedenk dus eigenlijk van tevoren wat je wilt en wat je nodig hebt (daar zit nog wel eens verschil in ha, ha) en laat je goed informeren.
Succes met uitzoeken.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl