1

Onderwerp: Echte Ganache...

Dit vraag ik me al heel lang af dus ik gooi t hier eens in de groep..

Als je hier (limburg, mischien dat t plaatselijk zo is) een ganache taart bij de bakker haalt.. krijg je iets heeeeeel anders als wat wij hier op de site bedoelen met ganache.

Maar nu wil dus wel eens een echte ganache maken. Dat houdt dus in veel chocolade en iets van mokka/koffie erin maar ook iets van schuim erin..
Kan t niet goed duidelijk uitleggen maar er zit dan een hard laagje chocola/schuim in.
Het heeft meer wat weg van een christoffel taart.

Iemand die precies weet wat dit is? Aan de limburgse dames, snappen jullie een beetje wat ik bedoel??

x Joyce

2

Re: Echte Ganache...

ik weet wat je bedoelt en dat schuim is volgens mij een merengue met noten gebakken. dus eiwitten kloppen en mengen met gemalen noten en dat bakken.

Maar ik kan het ook helemaal mis hebben hoor met die noten er in. Je zou het eigenlijk eens aan een bakker moeten vragen.
Het noemt dan ook granache volgens mij (maar ook daar kan ik me in vergissen)

Als ik mijn berichtje terug lees heb je er eigenlijk bar weinig aan :+

Plaats eens een foto van een doorgesneden taart zoals jij bedoeld dat is wat duidelijker.

Echte canache is gekookte slagroom met 1, 2 of 3 delen chocolade erdoor.
De taart waar het overheen gaat is wat je zelf wil.

Als je zondigt zondig dan lekker

zoooo joyce, dus als ik het goed begrijp, is als ze het in limburg verkopen pas echt en in de rest van nederland gebruiken we nep-ganache!!!! Nou... :/ mooi is dat :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Het is volgens mij inderdaad Grenache ( maar er zit w

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6 Laatst bewerkt door Joyce84 (16-12-2009 09:22)

tipsytaartje schreef:

zoooo joyce, dus als ik het goed begrijp, is als ze het in limburg verkopen pas echt en in de rest van nederland gebruiken we nep-ganache!!!! Nou... :/ mooi is dat :lol:

:Y :Y :Y

Nou de 1e keer dat ik ganache maakte voor mijn stiefoma, kreeg ik me toch commentaar... van dit is geen ganache enz... (ze vond t wel heerlijk daar niet van)

Maaaarrr jullie hebben idd gelijk... hun noemen het granache, maar ik ben er altijd van uitgegaan dat dit een spraakverwarring was.. Tis maar 1 letterje verschil...

Zelf had ik ook al bedacht om gebakken meringue er in te doen en met een laagje ganache En dan een laagje van iets van mokkacreme ofzo...
Zou ik dan in de buurt komen?

En een foto zal ik eens aandenken..

7

tipsytaartje schreef:

HAHA! Zo had ik hier een oppasjongetje en die kreeg van mij een zelfgebakken koekje. Zijn compliment: "het lijkt wel een ECHT koekje!" :lol:

If life gives you lemons, make lemoncurd.