Onderwerp: eerste strik
Tijdens een workshop een eerste strik gemaakt. Het viel me 100% mee moet ik zeggen. Volgende wens op het lijstje: sugar gun 
[img]www.mijnalbum.nl/Foto-MHA6MOYH.jpg[/img]
Groetjes Heidi
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » eerste strik
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Tijdens een workshop een eerste strik gemaakt. Het viel me 100% mee moet ik zeggen. Volgende wens op het lijstje: sugar gun 
[img]www.mijnalbum.nl/Foto-MHA6MOYH.jpg[/img]
hmmmm nog eens proberen:
Knap hoor!
Ik wil ook graag een strik maken bij mijn volgende taart. Gebruik je een uitsteker hiervoor en moet je hem eerst hard laten worden voordat je hem op je taart plaatst?
Kun je beter marsepijn of fondant gebruiken?
Zo, veel vragen he? 
Ik vind het er zo gezellig uitzien zo'n grote strik!
Knap hoor!
Ik wil ook graag een strik maken bij mijn volgende taart. Gebruik je een uitsteker hiervoor en moet je hem eerst hard laten worden voordat je hem op je taart plaatst?
Zo, veel vragen he?Ik vind het er zo gezellig uitzien zo'n grote strik!
Zij had een soort uitsteek lineaaltje daarvoor, maar ik denk dat het ook wel kan met gewoon een lineaal. Voor dat je hem in elkaar zet, moet je de lussen iets uit laten harden. Ik heb de strik op de taart in elkaar gelijmd. Toen stukjes keukenrol ertussen en zo uit laten harden. Daarna het keukenpapier weg halen. Achteraf gezien is het helemaal niet moeilijk.
Mijn volgende uitdaging: met een sugar gun een randje maken langs de strik.
mooie taart hoor en bij gebrek aan een sugargun bij de apotheek een (leeg) spuitje kopen daarmee kun je ook hele mooie sliertjes spuiten.
Mooie taart met een mooie strik!
Hoi Heidi!
Leuke strik hoor!
Trouwens heb mn vriendin gesproken, we maken er allebei 24!
groetjes Tessa
leuke strik geworden
Leuke strik!
mooi 
heel leuk gedaan, ik vindt dat rood en wit altijd erg goed passen bijelkaar
Knap hoor!
Zo, veel vragen he?Ik vind het er zo gezellig uitzien zo'n grote strik!
Je moet fondant (het lieft met tyloze (verharder) erdoorheen)gebruiken, inmarsepein zit namelijk te veel vet en daardoor gaat de strik inzakken 
Ja ,je moet je strik indd eerst hard laten wroden voordat je hem op de taart plaatst.
Je maakt eerst de lussen, laatje hard worden (24 uur drogen) daarna plak je ze aan elaar op een onderplaatje zegmaar met icing
en keukenpapier tussen de lussen zodat ze op hun plaats blijven. dit laat jedrogen en vervolgens op de taart.
op het forum vind je nog een uitgebreidere uitleg over de strik met fotos. succes en weleen foto plaatsen he 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » eerste strik