Onderwerp: Embleem ajax
Moet vrijdag een taart maken met als thema ajax.
Hoe maak ik het eenvoudigst het hoofd van ajax?
Leggen jullie eerst er een voorbeeld op en prikken jullie daar gaatjes in
of is er een simpeler manier?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Embleem ajax
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Moet vrijdag een taart maken met als thema ajax.
Hoe maak ik het eenvoudigst het hoofd van ajax?
Leggen jullie eerst er een voorbeeld op en prikken jullie daar gaatjes in
of is er een simpeler manier?
Ja hoor, gewoon niet maken, net als ik, hahaha
Ik geloof dat ze met zo,n rollertje over het patroon gaan.
En dan de lijnen opvullen met fondant of marsepein.
Ja hoor, gewoon niet maken, net als ik, hahaha
bettie!!! Utereg je cluppie!!!!!
Ik heb hem laatst gemaakt door het papier met het geprinte logo erop te leggen en dan met een redelijk scherpe punt (een of ander tooltje) de lijnen over te trekken en zo in de marsepein te drukken.
(De marsepein moet dan wel niet te veel plakken, want het papier plakt er graag aan vast.)
Daarna met de sugargun de lijntjes gemaakt, op het papier in model gelegd en op maat gesneden en dan op de taart gelegd.
Het viel mij erg mee, was leuk om te maken, ook al zitten er hier allemaal PSV-fans!
Ik heb laatst ook een ajaxlogo gemaakt. Ik heb een tip op het forum gevonden... Ik heb de afbeelding gespiegeld in paint en uitgeprint... Dit (het gespliegelde plaatje) in een plastikmapje gedaan en met de sugargun de lijntjes gemaakt. Toen een rond wit stuk fondant erop gelegd en het geheel omgedraaid. Nu staat het niet meer in spiegelbeeld maar gewoon zoals het hoort.. Ik hoop dat je snapt hoe ik het bedoel... Heb het volgens mij een beetje omslachtig uitgelegd.. haha !! Succes er mee..
Zoals Miranda het doet en dan het plaatje in zn geheel even in de vriezer zodat het niet gaat schuiven als je het op je taart gaat leggen.
Dat is een slimme oplossing!!!
wat slim zeg miranda!
dit had ik echt niet zelf bedacht...
Ik heb het plaatje omgedraaid zodat ik de achterkant van het papier had, en toen gewoon overgetrokken. Dan heb je dus je plaatje in spiegelbeeld. Daar heb ik toen de marsepeinrolletjes op gelegd nadat ik eerst vershoudfolie ertussen had gedaan. Zo kon ik, toen het plaatje af was, het zo op mijn taart ''plakken.'' Voila, heel simpel vond ik.
wat slim zeg miranda!
dit had ik echt niet zelf bedacht...
Ik ook niet hoor.... Ik heb het ook van het forum afgehaald... geen idee meer wie de tip gegeven heeft. Maar ik heb er veel aan gehad !!!
Gewoon sugargunnen en op je taart leggen.
Ik denk dat ik er misschien te veel gemaakt heb
Ken je dat logo dan uit je hoofd?
Das knap zeg
Maar ik ben blij met al jullie tips hartelijk dank.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Embleem ajax