1

Onderwerp: tylose

(schaam)......heb mijn bestelling binnen (de zoveelste al) en nu heb ik dus ook tylose besteld.
dit zit in een potje genaamd jem petal powder 55gr......hoe pas ik dit in godsnaam toe....(dacht dat dat kant en klaar was)

Heb in middels twee taarten gemaat 1 1 laags en 1 stapel foto's moet ik nog plaatsen maar ik weet nog niet hoe....?

Nu het volgende project...een stapel kersttaart voor de hele familie.
ik heb hem eerste kerstdag nodig wanneer denken jullie dat ik hem het beste kan maken....heb 24 december maar krap 2 uur tijd. (dus denk dat ik die dag alleen de bekleding doe)

gr seija

ben niet gek........ben ineens bakverslaafd !!:y

2

Re: tylose

Een theelepeltje per pond fondant (of marsepein) ik leg het dan nog even weg om wat in te trekken (in een plastic zakje). Als je bij de webshop op het product klikt, krijg je daar ook een beschrijving, daar zie je ook veel info over hoeveelheden enzo!

Ik zou wel zorgen dat je een taart maakt waar je alle tijd voor hebt, anders kan je hem niet helemaal naar je zin maken. Een dag ervoor, is dat geen optie?

Groetjes, Linda

Groetjes, Linda

3 Laatst bewerkt door Johanna (15-12-2009 14:24)

bolize schreef:

(schaam)......heb mijn bestelling binnen (de zoveelste al) en nu heb ik dus ook tylose besteld.
dit zit in een potje genaamd jem petal powder 55gr......hoe pas ik dit in godsnaam toe....(dacht dat dat kant en klaar was)

De poeder kan je een klein beetje door fondant doen , dan wordt het wat stugger en kan je ermee boetseren. De fondant hard uit na drogen. Bij marsepein werkt dit minder goed.

bolize schreef:

Heb in middels twee taarten gemaat 1 1 laags en 1 stapel foto's moet ik nog plaatsen maar ik weet nog niet hoe....?

Als je bij de taarten parade bij de sticky kijkt, staat een hele duidelijke uitleg. Wle moeten je foto's dan eerst in b.v. mijnalbum.nl staan.

4

Hoi,

de dag ervoor......ja dat is de 24e.
ik had gedacht de kapsel te bakken de 23....
de 24e 's morgens vullen, en 's middags na het werk bekleden.

de strik kan ik ook al de 23 maken toch....?

maar nog even over die tylose, dat doe je als poeder door de fondant...?
ik dacht dat ik op you tube altijd zie dat ze dit met een kwastje aanbrengen (maar dan is het ook vloeibaar) of vergis ik me nu..?

gr seija

5

mijn album.nl  hahaa......daar zeg je iets dat heb ik niet hoor, dat moet ik nog eens even allemaal uitzoeken (ben bang dat jullie dan nog even geduld moeten hebben (hahah)

6

bolize schreef:

Hoi,

de dag ervoor......ja dat is de 24e.
ik had gedacht de kapsel te bakken de 23....
de 24e 's morgens vullen, en 's middags na het werk bekleden.

de strik kan ik ook al de 23 maken toch....?

maar nog even over die tylose, dat doe je als poeder door de fondant...?
ik dacht dat ik op you tube altijd zie dat ze dit met een kwastje aanbrengen (maar dan is het ook vloeibaar) of vergis ik me nu..?

gr seija

De tylose gaat er idd als poeder door, goed doorkneden en even een half uurtje laten rusten, goed ingepakt in folie.
Ik weet zo niet wat je bedoeld met wat ze met een kwastje opbrengen.

Een strik maken zou ik echt eerder doen dan 1 of 2 dagen van tevoren. Vaak heeft een strik toch wel een paar dagen nodig om echt goed te drogen. Als hij niet goed is uitgehad, heb je kans dat de lussen in gaan zakken.

7

ik denk dat je de lijm bedoeld die ze met een kwastje opbrengen. gewoon wat poeder in wat water, goed schudden en je eetbare lijm is klaar (het ziet er eerst wat vlokkerig uit maar dit verdwijnt vanzelf).

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

8

hoi hoi,

maak je met tylose dan ook de lijm......?
en bedankt voor de tip johanna, met de strik begin ik dus gewoon al eerder....

gr

9

Ja, je kan van de tylose ook lijm maken.
Een beetje tylose met wat water in een potje doen (niet al te veel poeder bij het water), verhouding vind ik moeilijk te zeggen.
Dat roeren en even een nachtje laten staan. Als je het net hebt gemengd denk je: dit wordt nooit wat maar na een nachtje usten is het een mooie stevige substantie geworden. Is het t

10

thxx.......nou wat kan er nog mis gaan zou je denken haha.
het resultaat zal ik zeker posten.

bedankt voor de tips dames