1

Onderwerp: afmaken of niet?

ik zou voor vanavond een taart maken maar dat gaat nu niet door.
de biscuit heb ik al gebakken en die kan de vriezer in. ik heb zondag een taart nodig voor mijn zoontjes verjaardag.
ik was ook al bezig met het maken van de votercreme met de funcakemix. ik heb het water en poedersuiker en de mix dus al gemengt. zal ik die nu afmaken of niet? en moet ik het invriezen of zou ik het kunnen laten staan?
bedankt voor al het advies

Groetjes Babs

2

Re: afmaken of niet?

Ja hoor, gewoon afmaken. Botercr

3

Niet laten staan, maar gewoon afmaken met je boter en dan kant & klaar in de koelkast zetten. Kan geen kwaad hoor tot zondag. Dus in de vriezer is niet nodig!!

4

Als ik jou was zou ik hem gewoon afmaken, ook al bekleden en dan in z'n geheel de vriezer in. Dan hoef je zaterdagavond alleen de decoratie er nog op te doen. Lekker makkelijk toch. Wel de taart 24 uur van te voren uit de vriezer in de koelkast zetten.

Ik zou hem niet zo lang in de koelkast laten staan, wordt je biscuit toch wat droger van vind ik.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

ik heb eens geprobeerd om de botercreme te bewaren, maar op de een of andere manier lukt het maar steeds niet. Het ziet er altijd heel raar uit als ik het een paar dagen in de koelkast of diepvries heb bewaard. dus ik maak tegenwoordig mijn botercreme de dag voor ik het wil gebruiken, dat gaat goed.

6

Poptie schreef:

Niet laten staan, maar gewoon afmaken met je boter en dan kant & klaar in de koelkast zetten. Kan geen kwaad hoor tot zondag. Dus in de vriezer is niet nodig!!

Ho wacht ff, ik las 't misschien verkeerd...?  Heb je het nou over de hele taart? Ik dacht alleen de botercreme!! Ik bedoelde dat je die mix + poedersuiker beter af kon maken door de boter erbij te doen, i.p.v. het mengseltje te laten staan tot zondag. Maar als je ook de biscuit bedoelt; dan zou ik idd het geheel afmaken en invriezen zoals Boska zegt. Sorry als ik 't verkeerd begrepen heb...