1

Onderwerp: Gezocht: Recept kaneelcake en appeltaartmousse (laatste als vulling)

Hoi allemaal.

Gisteren ben ik op deze site beland want wou weer eens wat bakken. Ik vind dit een ideale site en ben vannochtend al vast een taart wezen maken met het geen wat er in huis was. Is wel aardig gelukt maar taartje met alleen zelfgemaakte banketbakkersroom als laagje is niet smakelijk genoeg.
Nou heb ik eens op een verjaardag van me tante een taart gegeten die zelf gemaakt is met kaneelcake als ik het nog goed weet en als vulling appeltaartmousse. Deze was HEERLIJK!
Heb al zo beetje het hele forum afgezocht maar ik kan gewoon niets vinden.
Daarom vraag ik aan jullie of jullie misschien een recept hebben of weten waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt,

Lara

Pas op! beginner

2

Re: Gezocht: Recept kaneelcake en appeltaartmousse (laatste als vulling)

't Is geen mousse, maar ik vul taart wel eens met het mona-toetje Appeltaart-pudding. Erg lekker in combinatie met de nieuwe Jonker Fris appelvlaaivulling :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Euh.
En hoe ga ik dit doen?
Het word eventueel mijn tweede taart en mijn eerste taart daar rees de cake niet eens van omhoog dus graag meer hulp en tips.

Pas op! beginner

4

Dan denk ik dat het handig is als je even de FAQ doorsnuffelt. Dan heb je sowieso hulp en tips :)

5

Dus als vulling gewoon een pakje mona -toetje appeltaartpudding maken en jonker fris appelvlaaivulling maken volgens de bereidingswijze op de pakje en dan van ieder de helft door elkaar en dan dat als vulling ( zeg wel de helft maar weet niet hoeveel zo een pakje is vandaar)

Pas op! beginner

6

Nee, zowel monatoetje als appelvlaaivulling zijn kant en klaar. Biscuit bakken, in twee lagen snijden, laag

7

Iemand anders nog mogelijkheden hiervoor?

Pas op! beginner

8

Nou euh, kaneelcake is toch gewoon een heleboel kaneel bij het cakebeslag mikken????

En ik denk dat de oplossing van Marianne het snelst is als je graag iets met appel als vulling hebt. Misschien nog met verkruimelde zanddeegkoekjes erover?
Ik heb van het weekend patidess groene appel

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be