1

Onderwerp: Ideale vulling kerstmistaart & andere beginners vragen

Ik ga deze week beginnen met mijn 1e taart... een kerst-taartje en nu heb ik een aantal vraagjes:

*Wat zou nou een lekkere kerstvulling zijn? (2 smaken

*Als ik de marsepeinen figuurtjes als eerste maak, moet ik die dan in of buiten de koeling bewaren en waarin?

*Is de biscuit als ik hem invries (en hoe vries ik die in) nog lekker tegen de feestdagen? Vries ik dan met of zonder vulling in?

2

Re: Ideale vulling kerstmistaart & andere beginners vragen

1. Tsja een vulling is heel persoonlijk. Kijk eens hiernaast bij recepten en dan vullen daar staat een hele lijst mer mogelijke vullingen :D

2. Je kan inderdaad van te voren de figuurtjes maken maar die moet je niet in de koelkast zetten hoor. het best kan je ze gewoon in een afgesloten doos bewaren tot gebruik.

3. Je kan je biscuit gewoon in een zak doen (wel afgesloten) en wanneer je hem wil gebruiken rustig laten ontdooien (met de zak open). de smaak is nog gewoon goed hoor heel veel mensen doen het zo ;) je kan trouwens zelf kiezen of je alleen het biscuit invriest of met vulling.. zelfs kan je nu al de taart helemaal maken + bekleden en docorenen (de figuurtjes kan je er dan wel beter pas later opzetten) en zo invriezen ;) succes ermee ! en wel een foto plaatsen als hij af is he? :P

3

Re: Ideale vulling kerstmistaart & andere beginners vragen

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883
dit is trouwens nog een goede link voor mogelijke combinaties van vullingen ;)