1

Onderwerp: cupcakes van biscuit?

ik heb een vraagje en zoals de titel eigenlijk al vraagt haha kun je cupcakes maken van biscuitdeeg? Ik moet namelijk een proeverijtje voor een bruidstaart maken en ik dacht nu als ik nu eens in mijn cupcake vorm 6 kleine kapseltjes bak dan kan ik daar minitaartjes van maken met verschillende vullingen... is dit te doen?

2

Re: cupcakes van biscuit?

niemand?

3

Ja, dat kan, maar dan worden het wel ieniemini taartjes om een beetje netjes te vullen en bekleden... :think:
Mocht je geen maatje groter hebben dan zou ik je eerder aanraden om in een vierkante of rechthoekige vorm kapsel te bakken en petit fours te maken: een stuk eenvoudiger, en het gaat toch om het proeven, nietwaar?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Wat je wel kunt doen is die biscuit bakken in de gewone vorm, die snijden in 3 lagen en daar rondjes uitsteken en dan ramekinschaaltjes vullen met een laagje biscuit, een vulling, nog een laagje biscuit en dan een plakje marsepeinetc... dan proeven mensen wel hoe het smaakt en zit het netjes in een bakje. Want inderdaad innieminie biscuitjes vullen is eigenlijk geen doen. Maar doen hoef je ook weer niet heel veel biscuit te bakken en allemaal taartjes te bekleden. En er was laatst ook en topic bij bakken voor anderen hoe iedereen het proeven aanpakt.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

ok dank je wel voor de tips! Ik ga eens kijken wat ik er nou van ga bakken ;-)