1

Onderwerp: Zilver verven op fondant wil niet lukken :(

Hoi!
Ik heb al veel gelezen op het forum over het verven van zilver op fondant en ik heb braaf gedaan wat iedereen aanraad maar nu heb ik netjes geverfd (poeder met drupje alcohol) maar het ziet er niet uit! allemaal strepen van het verven, niks gelijkmatig, niks mooi zilver zoals ik hier zoveel voorbij zie komen :(
Wie heeft de zilveren (:)) tip voor mij? Nog een laagje? en dan nog een laagje? en dan nog een laagje? (tot mijn zilver op is????)
Dank voor lezen en hopelijk reageren!

2

Re: Zilver verven op fondant wil niet lukken :(

Misschien is het beter als je je fondant al lichtgrijs kleurt, dan heb je vast een ondergrondje. Heb het overigens nooit geprobeerd, maar zou het zelf wel zo doe.
Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3 Laatst bewerkt door mamandy77 (14-12-2009 14:53)

He, tis idd erg moeilijk om strak te kunnen verven. Je moet altijd dezelfde consistentie gebruiken  en dat is moeilijk. Dusten is geen optie? Anders zou ik er naderhand nog met een droog kwastje voerheen gaan om hier en daar de strepen weg proberen te poetsen. Idd een lichtgrijze ondergrond werkt beter! Suc6!

Mmm das pas lekker!

4

Ik heb er niet echt ervaring mee maar misschien gebruik je een verkeerde kwast ?
Kqn me namelijk goed voorstellen dat het met de ene (zachte) kwast veel beter gaat dan met de andere (harde)

5 Laatst bewerkt door Annelies (14-12-2009 18:07)

Echt schilderen op fondant is inderdaad niet makkelijk; daarvoor heb je speciale verf nodig en dan nog de techniek.
Maar het is wel op een andere manier makkelijker: eerst je fondant grijs kleuren in de kleur van het zilver wat je wilt gaan maken en daarna met een zachte kwast er zilverdust (poeder) overheen brengen.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

In dit geval (als je erg veel strepen hebt) zou ik met een vochtig, uitgeknepen penseel de verf eraf halen (na elke streek kwastje reinigen en uitknijpen!) het geheel laten drogen en daarna dusten met zilverpoeder, mits het fondant al grijs is.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Dankjullie wel allemaal voor de tips! ik had helaas mijn fondant niet grijs en ik heb niet genoeg zilver in huis om het overnieuw te doen dus heb ik een tweede laag gedaan. Ziet er al wat beter uit. Maar nog niet wat ik wilde :(
maar weer laten drogen en morgen met een poeder er nogeen keer overheen dan glinstert het tenminste mooi :)
Ik laat gauw bij de parade het resultaat zien!
Volgende keer ga ik zeker jullie tips gebruiken! Hartelijk dank!
Wat is dit toch een TOP site met TOP mensen

:) :) :) :) :)

7

;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."