1

Onderwerp: Oei oei.. ik heb g

Moet binnenkort een bruidstaart maken. De opdracht: chocoladetaart (gewone biscuit, gevuld met bokkenpootjescr

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Oei oei.. ik heb g

Marsepijn over ganache is volgens mij geen probleem, heb het al vaker voorbij zien komen hier, alleen zelf nog nooit gedaan. Morgen gaat bij mij voor de eerste keer fondant over de ganache, dus ik kan je na morgen laten weten of dat goed is gegaan... ;)
Maar wat je ook zou kunnen doen is van die mooie barokuitstekers in paars rechtstreeks op de ganache. Bruin en paars is wel mooi bij elkaar, steekt wel lekker af. Maar dan moet je de ganache wel mooi strak kunnen krijgen natuurlijk.
Veel succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

3

Ik heb ooit een taart willen overgieten met ganache en toen maar mousse van gemaakt en de taart mee gesmeerd en met  marsepein bekleed en het was er mooi en super strak ( zo en dat zonder te ademen hihi)
Maar ja misschien zijn er dames met meer ervaring die een andere tip hebben???

4

Die heerlijke nieuwe Belgische chocoladefondant gebruiken?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Tom Poes schreef:

Ja Janet, die is echt overheerlijk!! :Y :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Annelies schreef:
Tom Poes schreef:

Ja Janet, die is echt overheerlijk!! :Y :thumb:

Dan is het maar goed dat ik die niet heb... De chocoladecallets hebben ook nooit de taart gehaald :S

Btw, ik heb je wel even gerapporteerd, volgens mij sta je hier niet goed. :) Of de modjes dat ook vinden merk je vanzelf :D

Marsepein over ganache schijnt gewoon te kunnen, zelf niet geprobeerd maar wel vaker gehoord.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com