1 Laatst bewerkt door Domi (14-12-2009 07:42)

Onderwerp: Kennie-bezitters... Wie wil kijken naar dit filmpje??

Lieve allemaal,

nav het draadje over niet-goed lukkende kapsels even een filmpje van mijn gloednieuwe Kennie... Ik krijg wat minder hoge kapsels maar mijn handmixer heeft een heel hoge turbo-stand...

Ziet dit er normaal uit of is er reden om aan een juiste werking te twijfelen?

Het is trouwens 5 eieren en 315 mix.

Begin, hoogste stand...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/th_Kennie003.jpg

Nadraaien...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/th_Kennie004.jpg

Nadraaien close-up...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/th_Kennie005.jpg

Hoort het er zo uit te zien? Beslag lijkt wel ok

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: Kennie-bezitters... Wie wil kijken naar dit filmpje??

Het komt bij mij wel meer omhoog. Heb wel niet dezelfde Kennie.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Hier komt het ook veel meer omhoog, bij jou lijkt het net zo hoog als voor het mixen. (overigens ook geen kennie, dus of je er wat aan hebt... :+)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

ik heb dezelfde en bij mij komt het beslag echt wel hoger :Y

Veel liefs Rafaëla

5 Laatst bewerkt door chantal1980 (13-12-2009 23:09)

bij mij gaat ie precies hetzelfde domi! de taarten worden eigenlijk niet hoger of lager sinds ik (sinds een week ;) ) deze mixer gebruik.
de snelheid van kennie is hetzelfde dus...
wel stop ik hem even na een paar minuten om alles naar binnen te schrapen.

6

Hai!
Mijn kapsels zijn sinds mijn kennie echt wel hoger, ik had hiervoor een handmixer wel met standaard moet ik zeggen. En ik zou zeggen ff wat langer mixen totdat het echt een stuk hoger komt!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

7

Hoi ik heb dezelfde als jou, en ik gebruik altijd de klopper, eerst doe ik de eieren en dan gooi ik de rest erbij. Ik laat het zeker 8 min. kloppen en daarna 2 min. op stand nummer 1, en het komt er zowat uit. Dus mijn vraag: Klop je wel lang genoeg???

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

8

Ik gebruik ook de klopper en ook bij mij komt het hoger, dus doe eens net als Chanttie zegt, dan denk ik dat het beter lukt :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

chanttie57 schreef:

Hoi ik heb dezelfde als jou, en ik gebruik altijd de klopper, eerst doe ik de eieren en dan gooi ik de rest erbij. Ik laat het zeker 8 min. kloppen en daarna 2 min. op stand nummer 1, en het komt er zowat uit. Dus mijn vraag: Klop je wel lang genoeg???

Klop je de eieren apart? Dat doe ik nooit, deed ik bij de handmixer ook niet.

Ik begin echt te vermoeden dat het aan de Kennie ligt aangezien zoveel mensen hetzelfde hebben die 'm net gekocht hebben... snik :(

Liefs Domi

10

Mmm,ik gebruik ook de klopper dus niet de garde,en dat gaat gewoon goed.Als ik je kennie zie doet hij niets anders dan die van mij.Misschien proberen met de klopper?Ik denk altijd dat het beslag iets te dik is voor de garde.

Groetjes Notje

11

Notje schreef:

Mmm,ik gebruik ook de klopper dus niet de garde,en dat gaat gewoon goed.Als ik je kennie zie doet hij niets anders dan die van mij.Misschien proberen met de klopper?Ik denk altijd dat het beslag iets te dik is voor de garde.

Ik gebruik gewoon voor biscuit de garder en ik krijg echt mooie hoge kapsels. Voor botercreme gebruik ik de klopper en ook deze is heel mooi luchtiger dan voorheen. Ik heb mijn kennie sinds 5 dec en ik ben heel tevreden!

12

Als ik dezelfde verhoudingen mix als jij gebruik, komt mijn mix na het kloppen inderdaad een stuk hoger:
Ik doe 330 gram mix, 33 ml water en 5 eieren bij elkaar in de kom, klop dit 8 minuten met de K-klopper.

13

sandravos schreef:

Ik gebruik gewoon voor biscuit de garder en ik krijg echt mooie hoge kapsels. Voor botercreme gebruik ik de klopper en ook deze is heel mooi luchtiger dan voorheen. Ik heb mijn kennie sinds 5 dec en ik ben heel tevreden!

Waar heb jij de jouwe vandaan?

Liefs Domi

14

Ik heb mijn kennie van de makro actie. Voorheen gebruikte ik altijd mijn staafmixer. Ik moet eerlijk zeggen dat het volgens mij niet zo heel veel scheelt, Kennie of staafmixer. Maar het gemak van dat ding: JOEHOE! Ik gebruik ook wel de garde voor biscuit. Van de week ook botercreme maken met kennie, dat gaat me dan weer net niet zoals ik het wil met de staafmixer...
Ik laat hem overigens minstens 10 minuten op de hoogste stand draaien, en stop tussendoor 2 keer om even alles van de rand naar binnen te schrapen.
Ik lees nog even geinteresseerd mee!

Groetjes, Marieke

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

15

Ik heb wel dezelfde.
Ik gooi ook alles gewoon in de kom en zet dan de mixer aan. Maar ook hier komt het beslag veel hoger. Ik denk dat het volume voor het mixen en na het mixen zeker 2

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

16

Ottolien schreef:

Maar nu ik er goed over nadenk waren mijn eerste kapsels uit de Kennie ook niet gelijk super. Misschien moet hij even warm draaien.

Zou dat het zijn?

IIk heb namelijk ook het idee dat het nu al beter gaat dan eerst...

Liefs Domi

17

Bij mij komt het ook veel meer omhoog, heb overigens wel een andere kennie. Ik gebruik altijd de K-klopper. Misschien kun je het daarmee eens proberen. Qua verhoudingen gebruik ik hetzelfde als wat jij zegt; mijn kapsels zijn altijd veel hoger sinds Kennie bij me is komen wonen. Ik klop niks apart, gooi alles in de kom en mix eerst 2 min. langzaam om alles wat te mengen, een keer schrapen langs de bodem en dan mixen op hoogste stand 10 min. daarna nog 2 min. wat langzamer.

Groetjes Maji

18

ik heb andere kennie maar mijn kapsels zijn 10x beter dan voorheen. ook ik gooi trouwens warm water bij mn mix

19

wel een kennie en bij mij komt het beslag lijkt wel veel hoger wanneer ik aan het mixen ga.
en gebruik de vlinder en niet de garde.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

20

WIE WIL MEE TESTEN??

Wie moet er sowieso nog bakken, heeft een "goede" Kennie MX en wil eens een foto maken van deze hoeveenlheid bij start en aan het eind:

315 mix
5 eieren (240)
32 water

Liefs Domi

21

als ik het vanavond ga redden zal ik even mee testen. Ik gebruik wel 330 gram mix op 5 eieren, maar goed dat zal het verschil niet gaan maken denk ik zo ;)

Had overigens al aangegeven dat het er bij mij wel wat hoger uitkomt. Ik ook pas vorige keer echt een hoge taart had ;) Mijn Kennie blijkbaar ook moest warmdraaien ;)

Veel liefs Rafaëla

22

Domi schreef:
sandravos schreef:

Waar heb jij de jouwe vandaan?

Ik heb hem gekocht bij Pixmania.com dus gewoon via internet, ik wilde perse de roze vandaar, moet toch eigenlijk niet uitmaken waar je hem gekocht hebt toch?

23

sandravos schreef:

Ik heb hem gekocht bij Pixmania.com dus gewoon via internet, ik wilde perse de roze vandaar, moet toch eigenlijk niet uitmaken waar je hem gekocht hebt toch?

Nee, maar het lijkt of er net met deze Makro-actie iets mis gaat met de Kennies, vandaar!

Liefs Domi

24

Ik heb dezelfde Kennie als jij, Domi (van de Makro). Bij mij worden de kapsels juist een stuk hoger dan met mijn handmixer. Ik mix met Kennie 8 min. op de hoogste stand en 2 min. op een lage stand met de garde. Voor meringue botercreme gebruik ik de klopper. Ook de botercreme wordt nu luchtiger dan met de handmixer...

25

Hey Domi,

wat mij opvalt is dat degene die 'last' heeft van minder hoog opgekomen deeg, de garde gebruikt... Ik gebuik die dus eigenlijk niet voor dit soort dingen.. alleen voor slagroom, pannekoekenmix en dat soort nattige beslagen.
Wat mij nl opviel is dat als ik mix maak(maakt niet uit hoeveel) dat er grotere luchtgaten geslagen worden doordat ik mn K klopper gebruik..
de garde lijkt alleen maar te snijden en daardoor komt er bijna geen extra lucht in het beslag ..(snapt iedereen nog wat ik bedoel??)

Dus mijn advies is... gebruik een keer je k klopper.. en kijk hoe het dan uitpakt..

Groetjes Petra

Upstairs Bakery... heb mn uit de hand gelopen hobby kamer maar een naam gegeven..